31 mei, 2014

KLM en Delta, een samenwerking die niet werkt (2)



Onder mijn vorige blogje over dit onderwerp staan wat reacties.
Ongetwijfeld goed bedoeld, maar de toon was tamelijk aanmatigend.
Alsof ik onbekend was met het fenomeen "vliegtuigmaatschappijen."

Enfin, gisteren boekte ik zonder problemen Delta-vluchten naar Florida voor de kinderen.

De keuze op Delta viel nadat ik alle mogelijkheden goed had onderzocht.
Ze hebben namelijk maar 10 dagen en van die tijd willen ze zoveel mogelijk genieten.

>>>Maar eerst Arke.


Want Arke vliegt direct naar Florida. Ideaal.

Echter: de prijs viel hard tegen.
Als ik de iets ruimere comfort seats zou boeken, zou mij dat ruim €1900,- kosten voor twee personen en dat is exclusief bagage, stoelreservering en extra consumpties aan boord.
Een Easy Jet aanbieding voor een KLM prijs.

Maar ook dat "direct vliegen" bleek gewoonweg niet waar.
Op weg naar Miami wordt er een tussenstop gemaakt. Dus klikte ik dat aan.
Helaas: geen vermelding waar de tussenstop gemaakt wordt.

Ik stuurde een e-mail naar Arke. Ik belde Arke.
Een stamelende mevrouw wist het niet. Ze ging het vragen.
"Brussel."

Vandaag kwam er een e-mail met een antwoord.
"Orlando."

Dag Arke!!!<<<

Nadat ik nog wat andere mogelijkheden had bekeken besloot ik toch te boeken bij het, ons vertrouwde, Delta Airlines.
Weliswaar met een overstap in Atlanta (doen wij altijd) maar toch zo'n €300,- goedkoper en ook comfort seats.

Okee, dat was goed gelukt.

Hoewel ik al enigszins gaar was, wilde ik toch ook onze reis voor 2015 in orde maken.

We hebben beiden genoeg punten voor een gratis business class retour.
Volgens de reactie onder mijn vorige blogje kon dat toch echt allemaal online.

NEEN dus.

Het was half acht en ik belde de KLM (tot acht uur bereikbaar).
Wij willen dan naar RSW en dan naar AMS, via ATL.

En weer, evenals vorig jaar, lukte het NIET.

Weer waren de binnenlandse vluchten binnen de VS de bottleneck.
KLM en ook andere partners worden gewoonweg geweerd voor award vluchten.

De koele stem van deze KLM-medewerker N, die niet in een callcenter in Verweggiestan zat maar gewoon op kantoor in Amsterdam!!, veranderde op slag toen ik haar dit zei:

Wij vliegen nu al heel wat jaren business class.
Niet omdat we ons dat ruimschoots kunnen permitteren.
Sinds manlief leukemie heeft en ooit met een trombosebeen het vliegtuig verliet, plunderen wij onze spaarrekening om toch ons jaarlijke uitje naar de VS te kunnen maken.
Nu hebben we zoveel punten gespaard en die kan ik niet verzilveren?

Er werd serieus van alles geprobeerd. Superieuren werden ingeschakeld.
Terwijl ik in de wacht stond hadden P. en ik tijd om te overleggen.

"Zullen we dan maar in Atlanta een auto huren en langzaam afzakken naar Naples?"
'Goed idee. Ik wil ook wel eens naar Savannah,' zei P.

Dus toen N met haar warme stem het contact oppakte kon ik een last van haar schouders nemen.

"Ik wist niet dat het zo erg was," zei ze.
"Mijn baas vertelde me net dat deze situatie de komende vijf jaar niet zal veranderen. Delta geeft ons gewoon die stoelen niet."

Ze had een engelengeduld toen ik de data nog eens wilde veranderen.

"Ik wil alles voor u doen. Echt, ik vind dit zo erg."

Ze was oprecht. Ik heb genoeg mensenkennis om dat te onderkennen.

Het deed me dan ook goed toen er eindelijk een geluid van erkenning klonk.

"U heeft helemaal gelijk. Dit klopt aan geen kanten.
Waarvoor mijn oprechte excuses."

Jammer alleen dat ze niet aan de onderhandelingstafel zit.
*************

30 mei, 2014

Zon(dig)dag

 
Deze foto maakte ik twee weken geleden, op een Dag des HEEREN .
We hadden net heerlijk gegeten in het zeer kerkse Bruinisse.
 
Het zal zo tegen achten zijn geweest dat we een vrolijk, opgewonden gegil hoorden.
 
Een meisje in bikini sprong keer op keer het - volgens ons ijskoude - water in.
 
"Brrrrrrr," riepen wij in koor.
 
Ze vond de aandacht leuk en kwam op ons af.
We maakten een praatje.
 
Het viel mij meteen op: om haar natte blote hals hing een ketting met een kruisje.
 
Haar vriendin, in het groene jasje, stond erbij en keek er (enigszins beteuterd) naar.
 
Waarom zij niet van de leut kon meegenieten was mij direct duidelijk.
 
Haar vriendin was van de andere kerk.
*****

28 mei, 2014

Verhuizing die geen verhuizing is.

Nee, we hebben Peter en de Petertjes niet meegenomen.
Maar ook in het drukke Rotterdam, daar waar auto's voorbij razen, zijn ze te vinden.
 
In feite was het geen echte verhuizing.
De inboedel, uit het vorige appartement, die een half jaar was opgeslagen werd gisteren afgeleverd.
En ik geloof serieus dat de verhuizing naar Zeeland, uitgevoerd door onze zoon en een vriend, meer om het lijf had dan dit transport.
 
Wij hadden vooraf slapeloze nachten.
De liften, anno 1966, konden volgens ons de grote stukken niet bergen.
We hadden de verhuizer tot drie keer toe (één keer mondeling en twee keer per e-mail) gewaarschuwd.
"..en ik wil geen mopperende verhuizers aan de deur."
 
Om 1 voor 12, de dag voor de verhuizing, is er toch iemand polshoogte komen nemen.
Wij waren er op dat moment niet, maar volgens de huismeester waren ze allesbehalve blij.
 
Echter, nog voor de lunch was alles binnen.
De hulp van zoonlief was een geschenk uit de hemel. Samen wisten we in een razend tempo zo'n twintig (ik had de keuken al ingeruimd) dozen uit te pakken.
"We zijn los."
 
Natuurlijk gingen er een paar dingen fout, maar ik vertrouw alsnog op een goede afloop en op onze vriend W. die maandag de puntjes op de i komt zetten.

 
Oh ja: er was een weddenschap.
P.: "Je krijgt dat glaswerk nooit op één plank."
 
Ik verheug mij op het etentje.

27 mei, 2014

CitizenM

 
 
Maandag gingen er twee schoonmaak tornado's door onze nieuwe flat.
Met plamuurmessen en pure amonia gingen we de dikke lagen vet te lijf.
 
Je kon mij opdweilen.
 
Ik moest, toen we in het trendy Hotel aankwamen, ook even niet aan verhuizen denken.
Sterker: ik kon mijzelf niet eens onder de douche zetten.
En toen toch nog eten bij de Italiaan.
Nog nooit ben ik om half acht als een blok in slkaap gevallen.
 
 
 CitizenM is een concept dat ons wel aanspreekt.
Er is economisch met de ruimte omgegaan.
Inchecken, uitchecken - je doet het allemaal zelf.
Daarom betaalde ik ook maar €88,-
 
Minpunten zijn "de bedstee," de douche (stom, te kort gordijn waardoor het een waterballet werd) en een niet Nederlands sprekend medewerker.
Excuus: internationaal concept. An me hoela.
 
Bij Hilton, NH, Holiday Inn en andere internationale hotels spreken ze gewoon Nederlands.
 
Geslapen heb ik - zij het met wat onderbrekingen, als P. over mij heen klauterde om naar de wc te gaan.
 
Om 06.30 belde de Samsung tablet ons wakker.
 
Time to move.
 
 

26 mei, 2014

Zon(dig)dag

 
Oei, wat had ik mij op het bezoek van W. en A. verheugd.
Niet alleen genoten we van een gezellige middag op de nieuwe terrassen bij ons huis, ook mocht ik vandaag toegeven aan mijn eetlust.
 
Genieten bij Bru17!
 
 
Vooraf had ik (het laatste portie) krabscharen.
W. was tevreden met zijn gebakken mosselen en P. en A. genoten van hun vis/garnalensoep.
 
P. koos voor rog als hoofdgerecht.
W. en A. aten kabeljauw en ik wilde tarbot.
 
Allemaal heerlijk.
 
Jammer alleen dat er geen koud biertje meer getapt kon worden.
 
Het restaurant zal, met het hoogseizoen nog in aantocht, toch echt voorbereid moeten zijn op uitverkochte weekends.
Dat houdt dus in: geen NEE verkopen.
 
Zorg ervoor dat alles wat op de kaart staat leverbaar is en zorg dat er altijd een koud biertje getapt kan worden!!!
 
En alsjeblieft - mijn mond afvegen aan mijn handen? Een goede, stevige, absorberende papieren servet kan ze de kop toch niet kosten?!
 

25 mei, 2014

Schoonmaken

 
P. kijkt niet gelukkig.
Een week geleden riep hij nog "goh, het ziet er keurig uit."
 
'Maar keurig is nog niet schoon, mijn lieve.'
 
"Ach wat - het is heus wel schoon."
 
Veegschoon, noemen ze dat.
Voor de gek houderij noem ik het.
 
Echter, toen hij in het kastje boven de kookplaat keek hoorde ik een afgrijselijke schreeuw.
Klusser W. heeft inmiddels het hele afzuigsysteem eruit gehaald en er is een nieuwe besteld.
 
Enfin, ik heb een begin gemaakt.
P. heeft ook een begin gemaakt, daar waar ik boven mijn macht moet werken. Want helaas protesteren knie en schouder dat het een ware hel is.
 
En morgen komt er, dankzij een lieve vriendin, een echte schoonmaakster.
 
Dan is het dinsdag - voor de verhuizing - keurig EN schoon.
 
 

23 mei, 2014

Langpootmuggen doen het....



Toen ik vannacht deze twee insekten innig verstrengeld op de douchewand aantrof moest ik onwillekeurig denken aan het leukste liedje van Robert Long.


22 mei, 2014

Gestemd

 
We wilden eigenlijk op de Oudedijk gaan stemmen, maar toevallig reden we langs de RK-kerk op de Oostzeedijk en zagen een bordje "stembureau."
 
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik moest wachten.
 
Nu wel.
Achter één mijnheer - een echte Kralinger van 70+.
Zijn inschrijving werd letterlijk onder het licht gehouden.
 
Achter de tafel zaten drie "belangrijke mensen."
Op een stoel tegen de muur zat een controlleur.
 
Ook de stempas en stemkaart van P. werden onder het licht gehouden.
Daarna kwam ik.
 
Toen was er even paniek.
Drie stemmen gilden P. terug. "U heeft twee stembiljetten gekregen."
 
P. kwam, geheel onwetend het hokje uit.
"Ik dacht dat ik misschien twee keer moest stemmen."
 
Nou, en toen heb ik een selfie gemaakt, die mislukt is.
Ik kan namelijk geen selfies maken.
 
Stemmen kan ik wel.
 

21 mei, 2014

Beestenboel

 
Het is één grote orgie in onze tuin.
 Klaas Haas zit aan de overkant jaloers toe te kijken hoe Donald zijn Katrien keer op keer neemt.

 
Ondertussen doet een jong Petertje zich tegoed aan het nieuwe malse gras.
Zolang hij niet aan de bloemen en de sla komt vind ik het best.
 
 
Volgens P. heeft hij myxomatose, want mij zo dichtbij laten komen.............
 
Hier heeft ook een stel lekker in liggen stoeien.
 
Als ze van deze prachtige, malse sla maar afblijven.
Die groeit als kool.
 

20 mei, 2014

Omgangsvormen

 
Na de overdracht bij de notaris (wij zijn nu eigenaars van dit uitzicht) wilden we een kroketje en een omeletje eten op het terras van Staal (Beurs), onze voormalige overbuurman.
 
We gingen aan een tafeltje zitten. Het was nog vroeg en dus was er volop plek.
 
Er kwam een ober naar ons toen.
 
"Hebben jullie gereserveerd?"
 
Nee, dat hadden we niet.
 
Hij plukte een bordje vanachter de menukaarten.
 
"Jullie kunnen hier dus niet zitten. Zoeken jullie even een andere tafel."
 
'U,' zei ik.
 
Hij keek me verbaasd aan.
 
Ik herhaalde: 'U.'
 
Ik weet dat ik er goed uitzie voor mijn leeftijd, maar ineens irriteerde het ongevraagd, quasi populaire tutoyeren mij.
Geen toelichting, dat was ook niet nodig.
 
"Oh, nou sorry hoor. Maar jullie is het meervoud van u."
 
'Nee, hoor - u is zowel enkelvoud als meervoud, zei P.'
 
"Nee hoor, jullie is meervoud van u," hield de "letterkundige" staalhard vol.
 
Dus verlieten wij de "yuppentent" en staken de Coolsingel over om op een oer-Rotttttttterrrrrdams terras heerlijke kroketten en een boerenomelet te eten - opgediend door een hoogblonde Sjantal, die ons verwelkomde met:
 
"Dag mevrouw, dag meneer. Heb u al een keuze kunnen maken?"
*************

19 mei, 2014

Vrijheid

Hier kan ik van wakker liggen.
Iran:
Een overvaller legt, vlak voor zijn executie, zijn hoofd op de schouder van zijn beul.
 
Ook hier word ik beroerd van:
Meriam Yehya Ibrahim, een christelijke hoogzwangere vrouw uit Sudan, is donderdag 15 mei tot zweepslagen en de doodstraf veroordeeld omdat ze zich schuldig zou hebben gemaakt aan ‘overspel’ en ‘afvalligheid’.
 
En dit maakt mij ziedend:
Saudi-Arabië wil handelsmaatregelen nemen tegen Nederland naar aanleiding van het afdrukken van anti-islamstickers door PVV-leider Geert Wilders. Saudi-Arabië noemt de stickers 'beledigend'.
 
Godverdomme, we leven niet in de middeleeuwen!!
 
 
Ja dames, wees blij en dankbaar dat u in een vrij Nederland woont.
Hier mag u uw benen laten zien!
 
Trouwens: uw hoofd ook hoor!
*****

17 mei, 2014

KPN reageert

 
Ja, dacht ik.
KPN doet 't toch - zij het met horten en stoten.
 
Geachte heer,
 
Op uw verzoek hebben wij de datum veranderd waarop uw pakket gewijzigd wordt. De nieuwe datum is 30 mei 2014.
 
Hebt u nog vragen? Op kpn.com/klantenservice helpen wij u graag verder. Hier vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen.
 
*******
 
"Hebt u nog vragen?"
Ja, het leek mij inderdaad raadzaam dit even te checken bij de klantenservice.
 
Uit de e-mail maakten wij op dat de installateur op 30 mei - zoals dinsdag ook met M. was afgesproken - zou komen.
 
Het ging meteen fout.
 
Eerst was het een tijd stil waardoor ik dacht dat de verbinding verbroken was.
Toen hoorde ik een luide, gejaagde stem.
 
Ik kreeg iemand met de naam van een groot komiek aan de telefoon, maar komisch was ze geenszins.
 
Vanaf het begin was ze agressief en onbeschoft.
Ongesteld? Ruzie met haar lief? Balen dat ze weekenddienst had? Moeilijke klanten?
 
Ik probeerde weer uit te leggen hoe het verlopen was, maar ze luisterde niet.
 
Toen ze alle data door de war haalde zei ik dat het inderdaad ingewikkeld was geworden.
 
Toen begon ze echt te schelden.
 
Op dat moment zette ik de speaker aan.
 
P. stond mee te luisteren en nam de telefoon van mij over.
 
Hij liet weten hier niet van gediend te zijn en vroeg haar naam.
 
Maar die naam gaf weinig reden tot lachen.
****


15 mei, 2014

KPN doet 't gewoon NIET

 
Wat ik gisteren schreef:
 
Nog even over KPN, waar ik alweer helemaal klaar mee ben.
Het aanvragen online van een pakket leek vlot te gaan. Er werd een installatie-datum opgegeven: 3 juni.
Maar op de laatste pagina - ik was bijna klaar - stond daar ineens 10 juni.
Hup, bellen.
Kreeg ik iemand die meteen lachend zei dat hij daar niets aan kon doen.
Hij verbond me door met de klantenservice.
Daar kreeg ik een heel welwillende mevrouw, M. (ja, ik noteer altijd namen) te spreken. De aanvrage werd nu telefonisch gedaan.
M. gaf toe dat ook haar PC verschillende data aangaf, maar ze kwam met goed nieuws.
'De installateur kan 31 mei komen!'
"Mevrouw, 31 mei is een zaterdag."
'Owww, uhh ja. Nou dan 30 mei dan.'
'U krijgt in eerste instantie, per direct, een bevestigingsmail voor 5 juni.
Daarna schuif ik de datum naar voren en e-mail u morgen - vandaag dus! - een nieuwe datum.
30 mei!!'
U voelt 'm al.
Die tweede e-mail is nog niet binnen.
Wordt vervolgd door staartje.
*****
Het (eerste) staartje.
 
Vandaag nog geen e-mail en dus belde ik de klantenservice weer.
Ik vroeg naar M., maar het was onmogelijk haar op te sporen.
En dus moest ik het hele verhaal opnieuw vertellen.
 
".....nee, ik kan daar niets aan doen
.... ik kan die M. ook niet bereiken.
.....nee, ik kan haar ook niet emailen. 
.....er werken duizenden mensen bij KPN
......lijkt me onwaarschijnlijk dat die datum naar voren geschoven kan worden
........"
 

Weer die onverzettelijke muur.
Mijn bloed kookte.
Vooral toen deze dame zei:
".............zal ik de bestelling dan maar annuleren?"
 
Zo gaat dat dus bij KPN
Annuleren, KPN doet 't gewoon.
 
".......u kunt ook een klacht indienen."
Waar dacht ze dat ik voor belde?
 
'Als u mij niet gelooft, luistert u het gesprek dan maar af dat KPN voor kwaliteits -of trainingsdoeleinden heeft opgenomen.'
 
Ik hing op en belde opnieuw.
 
Een schorre stem stond me te woord.
Welwillend.
Weer vroeg ik naar M. Weer hetzelfde kan niet. Weer het hele verhaal.
 
"Ik heb uw dossier hier voor me. Ik snap niet hoe zij die datum naar voren kan verschuiven, maar dat moet ze u zelf maar uitleggen. Wilt u dat ik M. een e-mail stuur en haar vraag contact met u op te nemen?"
 
M. kon dus wel bereikt worden!
 
'Ja graag, en wilt u mij dan bellen om te checken of ze dat ook daadwerkelijk heeft gedaan?'
 
Daar ging de schorre stem mee akkoord.
 
Het wordt steeds gecompliceerder:
ik verwacht nog steeds die tweede e-mail, aangevuld door twee telefoontjes van KPN.
 
Dat krijg je als je gewoon niet doet wat je belooft.
****

14 mei, 2014

Het zit mee, het zit tegen

 
De aanhouder heeft, na een jaar geduld betracht te hebben, uiteindelijk toch gewonnen.
Het flatje aan de Maas is vanaf volgende week echt van ons.
 
Gisteren ben ik druk bezig geweest alles op de rails te zetten.
Eneco, Evides, KPN (uren aan de telefoon)..............
Ach, als u ooit verhuisd bent dan kent u de rompslomp.
 
Schoondochter vroeg: "El, hoeveelste verhuizing is dit nu?"
Ik kon haar zo snel geen antwoord geven.
Maar goh, wat is er veel veranderd sinds 1977, toen we voor eerst een echte verhuizing moesten regelen en alles via de post ging.
Later, in de jaren '80 en '90, deden we veel per fax.
 
Maar nu gaat alles via internet.
Of dat allemaal veilig is wil ik niet weten.
 
Op moederdag ging er toch iets mis.
Ik had een klein "handwasje" in de nieuwe machine gedaan. Zoals altijd gingen de bh's in het daarvoor bestemde zakje - uit veiligheid.
 
Toen ik de wasmachine wilde openen rook ik een rubberlucht.
En zie.....
 
 
Vandaag kwam de Siemens monteur.
Pure pech.
Valt niet te verhalen op de garantie, noch op de inboedelverzekering.
Schade: €170,- reparatiekosten + een bh van €89,- in de vuilnisbak
 
Nog even over KPN, waar ik alweer helemaal klaar mee ben.
Het aanvragen online van een pakket leek vlot te gaan. Er werd een installatie-datum opgegeven: 3 juni.
Maar op de laatste pagina - ik was bijna klaar - stond daar ineens 10 juni.
 
Hup, bellen.
Kreeg ik iemand die meteen lachend zei dat hij daar niets aan kon doen.
 
Hij verbond me door met de klantenservice.
Daar kreeg ik een heel welwillende mevrouw, M. (ja, ik noteer altijd namen) te spreken. De aanvrage werd nu telefonisch gedaan.
M. gaf toe dat ook haar PC verschillende data aangaf, maar ze kwam met goed nieuws.
'De installateur kan 31 mei komen!'
 
"Mevrouw, 31 mei is een zaterdag."
'Owww, uhh ja. Nou dan 30 mei dan.'
 
'U krijgt in eerste instantie, per direct, een bevestigingsmail voor 5 juni.
Daarna schuif ik de datum naar voren en e-mail u morgen - vandaag dus! - een nieuwe datum. 
30 mei!!'
 
U voelt 'm al.
Die tweede e-mail is nog niet binnen.
 
Wordt vervolgd door staartje.
*****

12 mei, 2014

Stemmen

 
Ook ik - euroscepticus since day one - ga stemmen.
 
Dat recht is me met de paplepel ingegoten.
Op 4 en 5 mei hebben we stilgestaan bij het feit dat we mogen stemmen. Ik zie het dan ook als mijn democratische plicht.
 
Op wie ik moet/wil/ga stemmen weet ik nog niet, maar dat mijn keuze totaal anders uitvalt dan bij de Tweede Kamerverkiezingen is evident.
Trouwens: dat geldt sinds 2001 ook voor mijn "gemeentelijke" stem.
 
Nu deed er een klein probleem op: ik wil niet stemmen in de gemeente waar ik sta ingeschreven.
 
"Dan moeten we naar het gemeentehuis," bedacht P.
'Nee, schat. Dat moet online te regelen zijn.'
 
Inderdaad!!
 
Je kunt het heel eenvoudig een kiezerspas, waarmee je in alle stemlokalen terecht kunt, aanvragen.
Vandaag vielen ze op onze Zeeuwse deurmat.
 
Nu nog een partij vinden.
*****

10 mei, 2014

Bekentenis

 
U heeft de gevulde eieren en tompoucen waarschijnlijk al koel staan.
Het opschrijfboekje voor "les points" ligt reeds naast uw stoel.
 
U verheugt zich enorm op het songfestival: want WE zitten in de finale.
 
Hier komt mijn bekentenis:
Ik heb het liedje nog nooit gehoord.
 
Echt waar!
Toen het uitkwam zaten wij in de VS.
En dinsdag heb ik niet gekeken.
 
Dat wil ik graag zo laten.
Ik word sacherijnig van die enge Willem Bijkerk en die namaak zoetlachse Ilse.
 
Daarbij:
het is crisis, er heerst een burgeroorlog in twee deelnemende landen en ik heb helemaal geen zin om naar een miljarden verslindend evenement met hysterische "artiesten" te kijken.
 
 
Geef mij de getroubleerde karakters van Vera en Wallander maar.
Vanavond vanaf 20.40 uur op Canvas.
 
 

09 mei, 2014

Lijnen

 
Het is niet een onderwerp waar ik graag over schrijf, maar het houdt me momenteel - nee, mijn hele leven al - bezig.
Ik ben te dik en er moet weer wat aan gedaan worden.
 
Niet alleen was de weegschaal meedogenloos, ook de kleren zaten niet lekker en ik stond iedere ochtend met een sacherijnige kop voor de kast.
 
Maar schrijven over deze levenslange veroordeling doe ik niet graag.
Waarschijnlijk omdat ik mij nu voorneem 20 kilo af te vallen, maar het na 10 kilo al mooi vind.
 
Vandaag liet ik de lift weer aan mij voorbij gaan.
Er stonden al vijf van de zes toegestane personen in. Ik weet dan een heel goede smoes te verzinnen.
 
Ik delete of photoshop eindeloos totdat ik zonder onderkin op de plaat sta.
 
In de VS was ik heel tevreden met mijzelf.
Eenmaal thuis ging het weer fout.
Ik snackte mijzelf weer vet.
 
En dus laat is sinds 16 dagen de koolhydraten staan.
Op zaterdag mag ik zondigen, wat gelukkig weinig negatief effect heeft.
 
Na een week was ik 2,5 kilo lichter.
Helaas, de weegschaal bleek kapot.
Die is inmiddels voor een veel strengere vervangen.
 
Maar de eerste 3,4 kilootjes zijn eraf, zo bleek vanmorgen.
 
Zie je het?
 
Ja P. zag het. Je broek zakt af.

 
Waarom gaat het er altijd op de verkeerde plaatsen af?
Ik heb nooit dikke billen of benen gehad.
Integendeel.
 
Ik heb dikke borsten en een ronde kop, maar het vasten heeft daar tot dusver weinig resultaat.
 
En daar zakt mijn broek inderdaad vanaf.
****

07 mei, 2014

Weer een gevalletje klantenservice

 
 
Dat lichtje rechts mag niet branden.
 
P. in paniek.
Ik geïrriteerd.
We hebben een permanente magnetische ontkalker op de kraan laten zetten, zoals geadviseerd toen we de koelkast kochten. 
 
Het is zondag.
BCC, waar we deze dure Amerikaanse ijskast kochten is open.
 
We rijden naar Middelburg.
Met de nota.
 
Verkoopster reageert geïrriteerd.
Typisch een geval van: "kopen en daarna niet zeiken, want ik heb geen verstand van die ijskasten."
 
Ze geeft een advies waar we - eenmaal thuis en onder de ijskast gekropen - geen moer aan hebben.
 
Ik ga online en vul op de site van LG een vragenformulier in.
Er staat bij dat ik me - wil ik zeker van antwoord zijn - het beste kan registreren. Dat wil -en doe ik niet.
 
filter licht op.
wij zijn naar de bcc winkel geweest.
er zit geen filter in de koelkast en we hebben een magnetische kalkfilter op de kraan.
ik ben op mijn buik gaan liggen (64 jaar oud) om het roostertje eraf te halen en het filtertje onder de koelkast schoon te maken, zoals ze in de winkel zeiden.
werk voor niets. filter was schoon. hoe krijg ik dat filter lichtje uit?!
 
Maandag:
Geen reactie van LG en dus besluit ik de klantenservice te bellen.
 
Ik krijg een twijfelaar aan de telefoon.
Hij twijfelt bij alles. Herhaalt iedere zin die ik zeg en snapt er duidelijk niets van.
 
"Ik bel u terug."
 
Hij belt tot drie keer toe terug.
We zijn er de hele middag mee bezig.
P. duwt drie keer de loodzware ijskast van zijn plaats.
 
We volgen braaf de tot niets leidende instructies op van de twijfelaar.
 
Uiteindelijk:
"Ik stuur een service monteur."
 
Hoera!!
 
Na tien minuten belt hij weer:
"Sorry, maar voor dit geval mag ik geen service monteur sturen."
 
Ik ontplof.
 
'Dan negeren we het lichtje gewoon.'
 
"Uhhh, nou dat zou ik niet doen als ik u was. Bestelt u nou maar een nieuwe filter ad €31,-"
(dat komt op €62,- per jaar)
 
Ik ga thee zetten en check mijn e-mails.
 
Nee maar!!
 
Hartelijk dank voor uw email. Excuses dat het filter licht aanstaat van uw LG GS3159AEEV koelkast.
Het filter lampje gaat om de 6 maanden branden. Om het filter lampje uit te zetten is het advies om de filter knop voor 3 tot 5 seconden ingedrukt te houden. Het filter lampje gaat dan uit.
Ik hoop u voldoende te hebben geinformeerd.
 
Met vriendelijke groet,
LG Electronics Benelux
 
Mooi!
Probleem opgelost. In een handomdraai.
 
Bij de slotzin moest ik een paar keer slikken.
 
Bent u tevreden over het antwoord? Deel uw mening onderaan deze email.
*******