29 maart, 2011

Met lijn 25

Van Barendrecht naar huis.
Over de A29


"Gaan jullie nou nog verhuizen?"
Die vraag wordt ons regelmatig gesteld. En terecht. 

Toen wij in 2007 (hals over kop) onze woning in Kralingen moesten verlaten omdat de kopers er binnen een maand in wilden, betrokken wij "tijdelijk" dit huurappartement. Ter overbrugging, zeg maar.
Vier jaar verder is het nog steeds tijdelijk. Sommige dozen staan nog ingepakt.

Wij zijn tussen 1976 en 2007 voor -en vanwege de werkgever zeven keer verhuisd. Daardoor is er een soort onverklaarbare onrust aan ons blijven kleven.
Na een paar jaar moeten we weer weg.

Nu is een koopwoning fiscaal natuurlijk aantrekkelijk en zijn centjes op de bank misschien heel onverstandig. Maar wat als je het nou heel erg naar je zin hebt in die huurflat?

Op de "Klootjessingel" stoppen alle trams en bussen. Onder de "Klootjessingel" raast de metro.
Het liefst tram ik. Dan zie ik nog eens wat.

Vandaag moest ik naar de orthopeed.
Gezien de lange wachttijden in Ikazia kwam de assistente met een mooi alternatief: de dependance in Barendrecht (Carnisselande).

"Lijn 25 stopt er voor de deur," zei ze.
"Lijn 25 stopt ook voor mijn deur," zei ik.

Van deur tot deur in dertig minuten.......

.......en in beeld.
***********************

Geen opmerkingen: