16 januari, 2014

90 dagen visum

***********************************
Toen ik onze vluchten boekte nam ik een ruime marge.
Nou ja...........ruim. Ik haalde er een week vanaf.
Dus in plaats van de toegestane 90 dagen zijn we hier officieel 83 dagen.

Echter, de Franse moeder van mijn vriendin Marie (71 jaar oud, niet ruim bij kas en geen woord Engels sprekend) boekte voor precies 90 dagen.
Op Charles de Gaulle waarschuwden ze haar al.

Madame heeft de hele vlucht naar Florida in de zenuwen gezeten. Bang dat ze het land niet in zou komen.

Dat viel gelukkig wel mee, maar er werd wel een datum in haar paspoort gestempeld: een dag eerder dan haar retourvlucht.
Madame moest op eigen kosten een nieuw ticket kopen.

Nu heb ik voor de zekerheid nog even naar de stempels in onze paspoorten gekeken.
Inderdaad: volgens de Amerikanen zijn wij hier niet 83 - maar 84 dagen.
**************************************

Geen opmerkingen: