09 april, 2012

Buiten -en Binnenhof.



Schuif even door naar 16.55 en kijk naar dit (mij zeer aansprekende) item van BUITENHOF - De Grenzeloze Generatie.
>>Pensioenen, onderwijs, arbeidsmarkt, woningmarkt, zorg – jongeren constateren steeds luider dat ze het op deze terreinen minder zullen krijgen dan hun ouders, de babyboomers. Toch komen ze niet collectief politiek in opstand, althans niet binnen de bestaande instituties. In Buitenhof een debat over oorzaken en consequenties met o.a. Sywert van Lienden, student en publicist, Frits Spangenberg, auteur van De grenzeloze generatie en directeur van Motivaction, schrijfster Franca Treur en Lennart Booij, voormalig leider van Niet Nix.<<

Voor hen die zich maatschappelijk betrokken voelen is deze site G500.nl een must read.
Het is niet leeftijdsgebonden! Ik heb me aangemeld.
*******

's Avonds aten we bij Het Binnenhof in Goes.

Het was goed. Het was lekker. Het was gezellig.
We aten de eerste asperges van seizoen 2012: ik - met overheerlijke coquilles, P. - traditioneel.

Zeer schappelijk was de ruimte die geboden werd om het driegangenmenu aan te passen.

Zo wilde P. geen dessert en vroeg hij om een voorgerecht, een warm tussengerecht en een hoofdgerecht. Daar werd niet moeilijk over gedaan..
Ach ja - en goed voorbeeld doet goed volgen.

Toch kan ik - hoe graag ik dat ook zou willen - niet zeggen dat het top was.
Ik zal uitleggen waarom.

Per e-mail en later telefonisch had ik aangegeven dat onze schoondochter vegetariër is en ook geen vis eet. Tevens had ik melding gemaakt van allergieën.
Kleine moeite (lijkt mij) om - gelijk met ons menu - onze schoondochter een aardige suggestie te doen.

Niets van dat alles.
"Even aan de keuken vragen wat ze voor u kunnen maken."

En daar zat ze dan, met die prachtige menukaart, waar ze helemaal niets aan had, voor haar neus.
"Hoe attent!"
 Uiteindelijk heeft ze goed gegeten - maar er was totaal geen keuze.

Heus, Het Binnenhof is niet het enige restaurant waar geen aandacht aan de vegetarische gast wordt geschonken.

De chefs die er werkelijk iets van weten te maken zijn op één hand te tellen. 
******

Geen opmerkingen: