30 april, 2013

"Oranjedam"


 
Wat een contrast met 33 jaar geleden.
Toen kon je door de rook geen oranje zien.
Vandaag waren er, op twee knullige protestborden na, alleen maar blijde gezichten te bespeuren op de Dam. En heel veel gejuich.
 
Activiste Joanna werd wederom opgepakt en mag vanavond (maar liefst voor de derde keer) aanschuiven bij Pauw&Witteman.
Met plaatsvervangende schaamte heb ik haar gisteren aangehoord.
Domme, domme politie! Jullie hadden deze aandachtstrekker moeten negeren!
 
Even naar de afscheidsrede van koningin Beatrix.
Dat ze ons deelgenoot maakte van haar liefde voor Claus was mooi..................tot: 
"Wellicht zal de geschiedenis uitwijzen dat de keus voor deze echtgenoot mijn beste beslissing is geweest."
 
Verdomme, was dat nou nodig?
Dat voelde als een trap na.
Vooral naar de (voor een groot deel) overleden tegenstanders van het huwelijk indertijd.
Ik voelde het als een misselijke uithaal naar mijn dode moeder. Trix moest en zou haar gram halen.
 
De Oranje troonopvolgers mun(t)ten al eeuwenlang uit in het kiezen van "besmette" wederhelften.
 
 
Wat waren ze allemaal blauw!
 
Van Beatrix had ik dat wel verwacht. Het is haar favoriete kleur.
Dat Maxima voor koningsblauw koos kan ik ook begrijpen. De jurk was prachtig - maar het is haar kleur niet.
 
Dat de drie A's ook in het sombere blauw werden gestoken vind ik echt jammer -en van de modegevoelige koningin een onbegrijpelijke misser.
 
 
Hier in Zeeland werd er voornamelijk van de zon genoten.
 
Gek idee:
30 april is nooit meer Koninginnedag.
****

Geen opmerkingen: