02 juni, 2013

Terrassen

 
Aan de lopende band proberen eigenaars, obers en andere lieden mensen naar hun restaurants, terrassen, bars.....te lokken.
Ze schuwen lichamelijk contact niet.
 
Je krijgt een menu in de ene hand en als je niet van je afbijt, dan trekt hij je aan de andere hand naar zijn tent.
Ik heb nog nooit van mijn leven zó veel toeristen gezien...............maar op de terrassen is volop plaats.
Binnen is het leeg.
 
Wij gingen expres bij de buurman zitten, wiens terras ook voller zat.
Dat is een betere lokker.

 
Hij (foto boven) was echt goed en kreeg een euro, waarna hij nog een paar meezingers speelde.
De tune van de Godfather was echt top.
 
Mijn daad werd meteen gevolgd en met een goed gevuld bekertje liep hij naar de volgende "piazza." Waarschijnlijk Navona, want daar hadden we hem al eerder aangehoord.
 
Doordat de terrassen zo leeg blijven, blijven de consumpties ook betaalbaar.
Normaliter kost een cappuccino €2,-
Maar hier op Piazza della Rotonda, tegenover het Pantheon betaalde ik €4,-

 
En......zoals het hoort: de flesjes en blikjes worden ongeopend geserveerd.

 
Dat is heel wat beter en lekkerder dan die smerige, uit een tank getapte, (aangemaak)cola - die ik regelmatig in Nederland voorgeschoteld krijg.

 

Geen opmerkingen: