14 juni, 2014

In de olie

 
Tanken is een dure business.
Daarom zoek ik op het eiland naar "goedkope" tankstations, zonder dat ik ervoor om moet rijden.
 
In Kerkwerve staat zo'n pomp en het is er nooit druk.
 
Vandaag, terwijl Snoepy gulzig brandstof tot zich nam, was ik met mijn hoofd ergens anders.
Ik stond te dromen.
Pas toen ik het bonnetje uit de betaalautomaat haalde viel mij op dat de prijs veel hoger was dan gewoonlijk: €1,739
 
Ik keek op de pomp en zag alleen maar nullen.
 
 
Ik had er de smoor in.
Op een parkeerterrein in Zierikzee kwam ik een bekende tegen. Ik vertelde wat me net was overkomen.
 
"Hier El, heb je mijn parkeerticket. Sta je in ieder geval gratis. En je komt er op de terugweg toch weer langs, dus maak even wat foto's."
 
Dat advies sloeg ik niet in de wind.
 
 
Nu viel mij het bord ook op: €1,719
De foto's zijn opgeslagen en zullen maandag aan de eigenaar getoond worden.
 
Het gaat mij niet om die €0,02.
Het gaat om het gevoel. Het gevoel dat ik bedonderd ben.
Dat ik een oliedomme klant ben, die het toch niet door heeft.
 

Geen opmerkingen: