21 mei, 2019

De nasleep en de aanloop



Nadat ik de caravan van binnen had schoongemaakt bracht manlief de Sprite naar de stalling.
We hebben een box en kunnen hem brengen en halen zonder dat te hoeven melden. Ideaal ook met pakken en uitruimen.

De actie met de mover was spectaculair. 
Vanwege de lengte moest de sleurhut met het neuswiel op de stoep staan - anders paste hij niet in het parkeervak.
Met de plankjes, die de hele vakantie onder de pootjes hadden gelegen, maakten we een geleidelijke opgang en gisteren afgang.
Het verliep perfect.Wat een behendigheid!

We hebben veel geleerd in die vijf weken!!!
Dit hadden we de eerste dag zeker niet gedurfd: sterker nog - ik herinner me de buurman in Luxemburg die manlief de mover in zijn handen drukte. "Je moet er echt mee aan de gang."


De schoonmaakazijn heeft zijn werk gedaan en het Nespresso apparaat is van de Italiaanse kalk verlost. Ze staan klaar voor de volgende reis........naar de UK.

Manlief drinkt een Nederlands-Italiaanse kopstoot. 


Morgen begin ik met het plannen. 
Een van de eerste dingen die ik moet doen is een lidmaatschap bij de Britse caravanclub aanvragen.

De reis zal van zuid naar noord gaan, via the Cotswolds - Wales - Cumbria en Yorkshire naar Schotland.
Ik zal heel anders inpakken! Heb mijn les geleerd.


"Hebben jullie nou wel een goed gevoel overgehouden aan deze reis?" Het is een vraag die momenteel veel gesteld wordt, vooral door mensen die mijn blogs lezen.

Het antwoord is JA!!

Dit was een avontuur. Er werd veel van ons gevergd, zowel fysiek als mentaal.

Ik wist echt niet dat ik zoveel energie had. De adrenaline spoot door mijn lijf.
En ik voelde me er uitstekend bij.
Vijf weken lang geen pijntjes of kwaaltjes.

Het was zo nu en dan wel moeilijk om de stemming niet mee te laten gaan met de temperatuur buiten.
We zijn nog bij elkaar en hebben in de 46 jaar dat we samen zijn genoeg obstakels overwonnen - manlief kroop eronderdoor en ik klauterde eroverheen.

Maar we bleken ook een fantastisch team bij het opbreken -en opzetten.
Dat ging steeds gesmeerder lopen. 

We hebben pech gehad met het weer. Daardoor konden we de geplande reis niet voltooien.
Maar kijk naar de Giro: die rijden in de ijskoude regen.

We hebben leuke en minder leuke mensen ontmoet.
De steun en hulp was hartverwarmend. Kampeerders praten makkelijk. Ze wisselen ervaringen uit waar je je voordeel mee kan doen.

De campings waren op twee na (meer dan) goed..........en goedkoop.

Kamperen in het voorseizoen is goedkoop. Wat we nu in vijf weken hebben uitgegeven waren we in hotels al in tien dagen kwijtgeweest - en waren zo vrij als een vogeltje.

Niks reserveren. Niks annuleren.

Ik hoop dat we dit nog lang volhouden, want we zijn echt gevallen voor de kampeervakanties - maar dan wel met de zeer comfortabele Sprite Cruzer.
******

Geen opmerkingen: