15 augustus, 2019

Op naar Stirling


Mocht u denken dat ik alleen voor u blog, dan heeft u het mis.

"Vertelsels" zie ik als mijn dagboek waarin ik u laat meelezen. Maar ik noteer zaken die ik later opzoek. Ze komen (jaren later) van pas.

Zo ook vandaag (donderdag). 
Deze route moeten we de volgende keer nemen en de camping in Stirling is een uitstekende doorreis camping.

Voor de statistieken:
Vertrokken om 8.15 uur uit een heel nat Morvich. Om 9.45 uur (anderhalf uur later) bij de afslag naar de A86 (een prettige/rustige weg) die uitkomt bij Dalwhinnie (onze favoriete Single Malt) en de A9 (10.45 uur).


Om 12 uur passeerden we Perth. Na 295 km arriveerden we om 13.15 uur op onze camping in Stirling.


Stirling is niet bijzonder gezellig - is allesbehalve toeristisch, maar heeft wel een geweldig winkelcentrum en alle supermarkten aan de A91 zijn erg handig. Ik heb weer voor een jaar thee ingeslagen bij M&S foodhall.


Stirling Castle trekt veel toeristen. 

Bussen vol (Aziaten) bezoeken dit 14e eeuwse kasteel, voornamelijk omdat de naam van Queen Mary eraan verbonden is. Haar vader liet het bouwen.

Exterieur is mooi, maar binnen loop je van de ene expositie naar de volgende.

Ja, dan ga ik wel naar een museum. Ik wil geschiedenis ruiken.


Het lijkt zo nu en dan op een Walt Disney attractie met bezoekers die zich op een houten troon laten fotograferen. Dat geeft mooi het nep-niveau aan.
Jammer!!


Morgen terug naar het Lake District voor drie dagen.
****

Geen opmerkingen: