19 juni, 2022

Uitwaaidag


Je zag het van verre (aan de kust) aankomen.
De lucht boven zee had iets onheilspellends. Ik waarschuwde de stel Britten dat met kano's richting zee liep.

Gisteravond, voordat we gingen slapen, klapte ik de schotel uit voorzorg in.
Jacky werd onrustig.
Er volgde onweer en veel regen.
Ook de wind wakkerde behoorlijk aan.

Vanmorgen werd duidelijk dat het weer slachtoffers had geëist aan de Normandische kust.

Na het ontbijt, tussen de buien door, trokken we de luifel in.
Daarna reden we naar St. Laurent, waar Jacky enorm genoot op het strand.


"Ze mag niet los - hoor," riep manlief mij na.
Ze ging wel los.
Natuurlijk ging ze los.

Cussy, heeft u er ooit van gehoord?
Cussy is een dorp dat op de een of andere manier manlief nieuwsgierig heeft gemaakt .
"Ik wil toch wel weten wat dat Cussy nou is."

"Waarom dan?"
"Nou, omdat er vanaf Cherbourg geen afslag is."
"O."😮

Omdat het vandaag vaderdag is en hij vader is - leek het mij een goed idee Cussy met een bezoek te verblijden.

Een gehucht, met wel een mooie oude kerk.
Er was geen mens op straat. Zelfs niet op deze tweede verkiezingszondag.


In het raadhuis brandde licht: voor de tien stemgerechtigden.


Goed, ook weer een paar honderd stappen verzet in Cussy.
Kunnen we van onze bucketlist schrappen.

Op naar het haventje van Port-en-Bessin.
Golven kijken.


↑Zij haalden een nat pak.


Inmiddels is de wind gedraaid -en staat gunstig ten opzichte van de caravan.
Snel de luifel uitdraaien om goed te laten drogen.

Ik zeg u eerlijk: ik heb liever dit dan die hittegolf van vrijdag.
*****

Geen opmerkingen: