25 juni, 2026

Iedereen wil graag bij ons schuilen.


Schuilen tegen de warmte.
Wat zijn wij blij met de buitenscreens en airco. Het was even een uitgave, waar andere bewoners niet aan wilden. Maar nu hoor ik van menigeen dat ze spijt hebben - zeker van de screens. 

In Rotterdam hadden we zo'n mobiel ding dat met een afvoer via het raam naar buiten moest.
Water naar zee dragen, want daardoor kwam er een grote stroom warmte naar binnen. Ook kon er maar een beperkte ruimte gekoeld worden.

Zeker met dit weer ben ik dolblij dat we daar niet meer wonen. Het was er zomers niet uit te houden.


Ook met de loggia zijn we blij. Van die kant komt er geen zon in huis.
En als we de zijramen open kantelen kan het ook nog doorwaaien. 
Maar deze dagen is het TE.....


We hebben nog met de naweeën van de bouw te kampen. Zoals de plinten die niet gevoegd waren.
Dat werd een meningsverschil tussen de aannemer en de vloerenman. De aannemer ging door de knieën.

Voor ons extra vervelend, want alle meubels moesten van hun plaats. Het is goed gekomen en ook de kitter wilde hier vanwege de aangename temperatuur niet weg.
Ik ving een telefoongesprek op: "Ik ga deze week pertinent geen buitenwerk doen!!"

Er zijn nog een aantal punten die blijven liggen tot na de vakantie. 
Inmiddels wordt een tweede appartement in ons gebouw bewoond. Zolangzamerhand druppelt de meute binnen.

Bij de keukenman hebben we een nieuwe kookplaat gereclameerd. Niet alle pitten reageren op mijn pannen. En ja, het zijn allemaal inductiepannen.
Er kwam iemand van Etna, die wist wat er aan de hand was. Maar hij had niet de juiste onderdelen meegenomen.
Hoe dom.

Op afstand keek ik naar zijn gehannes met het terugplaatsen van de kookplaat.  Manlief kon het niet aanzien en vluchtte met Jacky naar buiten. 
Nu hebben we een andere kookplaat geëist - die na de vakantie ook komt.


Dinsdag hebben we de caravan opgehaald bij de eeuwig sacherijnige dealer in Nieuwerkerk a/d IJssel. 
Een tijdrovend gebeuren. Ik zal blij zijn wanneer ons rijdend paradijs uit de garantie is. 


↕El heeft een fietshelm aan laten meten bij de ANWB.
Safety first!


O ja, zeer vermeldenswaardig is het volgende.
Ons Villeroy&Boch servies wordt al jaren niet meer gefabriceerd. Ik schrok dat er nog maar vijf grote borden over waren, terwijl het verder nog behoorlijk compleet is.

Dus ging ik zoeken.
Aan Marktplaats en eBay doe ik niet.
Het viel niet mee, maar na lang zoeken vond ik een site van Replate (originele naam) waar ik nog vier borden kon bestellen.
Het was een gok, want onbekend.

Er kwam meteen een bevestiging en de volgende dag zou het verstuurd worden.
Echter, de volgende dag ontving ik een e-mail dat er maar drie borden waren.
Ik mocht de order annuleren of voor de drie borden gaan. De prijs van een bord zou teruggestort worden.
Ik koos voor dat laatste.

Inderdaad: het geld stond direct op mijn rekening en de volgende dag ontving ik de borden in goede staat PLUS een vleeswarenschaaltje.
Een goed adres dus!!


Vandaag moesten we naar Zierikzee, naar de fysio.
Het was razend druk op de N57. Allemaal festivalgangers.
Concert at Sea begint vandaag. 

Vannacht speelt Nederland tegen Tunesië.
Ga ik kijken?
Was het niet van plan. Maar ach, als ik - zoals gebruikelijk - om 3 uur wakker word.....
******

Geen opmerkingen: