30 september, 2009

Kokker-ellen (18) Gevulde paprika's (vega)

****************************************
Goed, ik mag dan klungelen met de zuurkoolstampot, een vegetarische maaltijd bereiden ging mij gisteren goed af. Althans, dat vond ik zelf.

Het was mijn debuut. De vriendin van zoonlief eet vlees noch vis. Bovendien is ze allesbehalve dol op paddestoelen en blauwe kaas.
Moeilijk dus, want in dat keukentje van mij is uitgebreid kokkerellen geen plezierige bezigheid. Laat staan twee verschillende maaltijden.

Het werden gevulde paprika's. Voor ons met een gehaktvulling en voor haar als volgt:

Ingrediënten (voor één à twee personen):
***********************************************
2 kleine paprika's (rood en groen)
100 gram feta
1 of 2 eieren
1 eetlepel gehakte verse dille
1 grote tomaat
1 theelepel gemalen rode peper of scherpe paprikapoeder
zout
gesmolten boter of vloeibare bakolie

Bereiding:

************
Oven voorverwarmen op 200-225 graden.

Snijd de kapjes van de paprika's, verwijder de zaadlijsten en was ze. Leg ze even in kokend water, zodat ze niet meer hard zijn. Laten schrikken in koud water.
Meng de feta, eieren, dille en rode peper en vul hiermee de paprika's.
Snijd de tomaat in schijfjes en leg deze als een dekseltje op de paprika's.
Plaats de paprika's in een ovenvaste schaal en sprenkel er wat druppel boter/olie op.en boter. Zorg ervoor dat de paprika's niet om kunnen vallen (paprika's met een platte onderkant zijn uiteraard het beste).

Tussen de 30-40 minuten gaar bakken. Serveer warm met een eetlepel gesmolten boter of een tomaten/pittige pastasaus (pakken van Bertolli zijn handig en lekker).

Ik gaf er aardappelpuree en komkommersla bij.

Geen opmerkingen: