26 januari, 2010

Kraamverbod 2

************************************
Voordat je het weet zit je middenin een politiek debat. Mijn blogje van gisteren, de door mij gestarte discussie op LinkedIn en de e-mails aan de Rotterdamse raadsleden hebben tot veel adequate reacties geleid. Dat typeert de Rotterdammer!!

Op LinkedIn wordt de discussie (nou ja - iedereen is tegen het plan) volop gevoerd. Het is alleen leuk en verrassend hoe verschillend de argumenten zijn.

Gisteravond reageerde het Groen Links raadslid Rodermans als eerste. Tegen het plan!!

Vandaag kwam er een reactie van de SP. Tegen het plan!!

Ook de e-mail van PvdA'er Leo Bruijn gaf mij een goed gevoel:

Geachte mevrouw ten Bruggencate,

Ik begrijp uw onrust en uw verontwaardiging. Het is om diezelfde reden, dat ik namens de PvdA hierover een spoeddebat heb aangevraagd voor aanstaande donderdag. Het College zal dan dit standpunt moeten uitleggen. Het ligt overigens genuanceerder dan in de Metro werd voorgesteld. Wij zijn niet tegen verfraaïng van het centrum; alleen als dat betekent dat de karakteristieke gezellige stalletjes dan geheel zouden moeten verdwijnen, dan vindt men ons op hun weg. Graag praat ik u telefonisch bij over het standpunt van de PvdA, mijn nummer vindt u onderaan deze mail.
Met vriendelijke groet, Leo Bruijn.


Inmiddels heeft het (prettige) telefoongesprek plaatsgehad. 
We zaten op één lijn. Het vertrouwen dat dit idiote plan donderdag van de tafel wordt geveegd is (bij mij) toegenomen.
 
Opvallend: Links reageerde meteen!

Geen opmerkingen: