06 november, 2011

Philips dagboek, het vervolg



Zoals ik al verwachtte was het probleem met de televisie zo opgelost.
***
Er bevinden zich onzichtbare toetsen achter een zilverkleurig stripje in het lichtgevende zijpaneel.
"Hahahaha, u heeft het er waarschijnlijk afgepoetst," lacht de monteur.
'Nou, ik poets de televisie anders nooit.'
Ik toon hem de plumeau en de aankoopbon van mei 2011.
'Dat ik per ongeluk de aan/uit knop heb aangeraakt met het omdraaien van de televisie lijkt me aannemelijker.'
"Dan heeft het er nooit opgezeten."
'Inderdaad,' roepen echtgenoot en ik in koor.

(Wij hebben nooit geweten dat er aan de zijkant toetsen zitten. Misschien omdat dit een restant was van het failliete It's?)

Dan begint de monteur, sorry - buitendienstmedewerker, te telefoneren met collega's.
Iets over een nieuw frontje.
En weer hoor ik hem meerdere keren zeggen: "mevrouw heeft iets te vlijtig schoongemaakt."
Dat begint me behoorlijk te irriteren. Al zegt hij het niet - toch heeft het de connotatie van mevrouwtje.

Ook kan de man de connectie tussen Tele2 en de televisie niet herstellen.
"Kan ik niet. Mag ik niet."
Goed, maar maak dan dat je wegkomt, denk ik. Dan kunnen wij ons over de installatie bekommeren.

Maar nee, hij blijft pal voor de televisie staan met zijn hele hebben en houwen en voert eindeloze gesprekken met collega's - die over activiteiten buiten werktijd gaan.
Bij P. breekt het zweet uit.

Nu begint de monteur met zijn collega's over ons te praten: "ik ben hier niet welkom....."
De stemming wordt grimmig.

Het escaleert en ik verzoek hem dringend zijn spullen te pakken en weg te gaan.
Vervolgens zit ik een uur met de klantenservice van Tele2 aan de telefoon om de boel weer draaiende te krijgen.

Natuurlijk dien ik een klacht in bij Philips.
Ik geef te kennen geen nieuw frontje te willen. Niet alleen heb ik mijn buik vol van Philips. Ook vrees ik dat Tele2 weer van slag raakt.

Dezelfde avond word ik teruggebeld.
Het frontje is beschadigd, schijnt er op de bon te staan.
Eerst te hard gepoetst en nu ook nog beschadigd.

Ziet u een krasje??


Het smulmoment houd ik voor het laatst.

'Zo onhandig dat er geen handleiding bij dit toestel zit,' zeg ik tegen de monteur als hij ons de onzichtbare  aan/uit knop aanwijst.

"De gebruiksaanwijzing zit in een menuutje in de televisie geprogrammeerd," zegt hij parmantig.

'Ah - en hoe kom ik daarbij wanneer de televisie het niet doet?'
**********

Geen opmerkingen: