*************************************
Onze nieuwe (mei 2011) televisie doet het niet meer.
Ik vermoed een kleinigheid dat simpel is op te lossen, maar die service verleent Philips niet.
Woensdagmiddag:
"U wordt binnen 24 uur gebeld door de monteur voor een afspraak," zegt Rob de Belover van de klantenservice.
Donderdagmiddag:
'Er zijn 24 uur verstreken en ik ben nog niet gebeld.'
"Druk, druk, druk. Die 24 uur kan uitlopen naar 48 uur," zegt Jan de Etter.
'Waarom is mij dat gisteren niet gezegd?' Ik voel mijn bloeddruk stijgen.
"Tja, weet ik ook niet en daar kan ik ook niets aan doen."
Jan de Etter wekt een machteloze woede bij mij op.
Een uurtje later:
Ik vind dat ik het er niet bij mag laten zitten en bel weer.
'Mag ik Rob de Belover even spreken?'
"Die heeft pauze en zit niet op zijn plek. Waar gaat het over?"
Ik heb Willem Achterdocht aan de telefoon.
'Blablablabla.........................en ik zit nu thuis te wachten op een telefoontje. 24 uur is mij beloofd. Morgen ben ik niet bereikbaar. Vergaderingen, afspraken. Ik wil dus nu weten wanneer de monteur komt.'
Willem blijkt, na enig touwtrekken (hij heeft door dat ik niet loslaat), toe te willen geven.
"Ik vind dat u gelijk heeft en geef u daarom een nummer waar u direct hoort wanneer u gepland staat."
Ik krijg een referentienummer en een telefoonnummer in Limburg.
'Limburg?'
"Ja, en als zij het niet weten heb ik nog een nummer in Enschede."
Willem Achterdocht besluit te zeggen dat als het niet lukt ik hem terug moet bellen en hij er persoonlijk voor zal zorgen dat ik vandaag nog weet wanneer de monteur mijn televisie komt maken.
Mijn dank is groot.
Ik bel het nummer in Limburg en krijg Gé Zacht aan de telefoon.
Het referentienummer is bekend. Maar! "Aangezien u in Rotterdam woont moet u een nummer in Leiden bellen. Heeft u pen en papier bij de hand?"
Ik bel het nummer in Leiden.
"Vrijdag op zijn vroegst. U krijgt eerst een sms en daarna kunt u bellen hoe laat ze komen." Stefan Haast douwt zijn bericht er binnen een minuut door. Voor ik het weet hoor ik weer toet.
Ik hoop dat ik over 20 jaar nog zo assertief ben. Het is me in ieder geval duidelijk dat ik met mijn tijd mee moet gaan.
Donderdagavond:
SMS: "Volgens afspraak wordt u op op 04-11-2011 in de middag (12-17 uur) door een van ............"
Ook een ref. nr. xxxxxxxx en een telefoonnummer dat ik kan bellen voor de exacte tijd.
Vrijdag:
Ik bel dat nummer.
Buiten dienst.
Ik bel het nummer in Leiden. Wil Wel: "U wordt een half uur van tevoren gebeld. U staat als laatste gepland, dus het kan eind van de middag worden."
'Prima, dan weet ik dat.'
Om één uur belt de monteur. Sorry, ik moet buitendienstmedewerker zeggen.
Wordt zeker vervolgd!!
*****************************************
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten