14 mei, 2012

HotELLEN

**************************
P. wilde niet door Duitsland terug. Vanwege de baustellen.
Ik wilde niet door Frankrijk/Luxemburg/België terug. Vanwege het slechte Belgische wegdek en Antwerpen.

P. wilde overnachten.
Ik wilde in één ruk doorrijden naar huis.

U voelt waarschijnlijk wel aan hoe de stemming in de auto was.
Aangezien Zwitserland enorm ophield besloot ik in te binden.

Op naar Riquewihr (Elzas). Naar hotel du Cerf – waar we ooit gelogeerd en heerlijk gegeten hadden. Na lang zoeken en verdwaald geraakt te zijn op industrieterreinen nabij Colmar vonden we het dorp.

We kwamen luidruchtige bustoeristen met flessen bier op de Strasse tegen die ons de doorgang wilden beletten met hun vette bier und wurst pensen.

Zoeken naar du Cerf had weinig zin. Nergens borden en de twijfel bekroop ons of we HIER ooit geweest waren.
Dus verlieten we Riquewihr.
P. stuurde van het ene kitschdorf naar het ander – van niets naar niets.
De temperatuur in de auto steeg. Evenals het irritatie-peil.

Ik nam het stuur over en beloofde dat ik regelrecht naar 010 zou rijden. Het was inmiddels half vijf en we hadden zeker nog 7 uur te gaan.
Het werd me na een half uur al duidelijk dat ik dat niet redde. Desondanks zette ik door tot in de Hautes-Vosges. Daar nam ik op goed geluk de afslag Saverne.

 "Laatste poging," zei ik (en ik deed stilletje een redgebedje)
P. slaakte een zucht van verlichting.

Een aardige dame met twee volle boodschappentassen gaf ons twee adressen. “Mais cést plus haute,” waarschuwde ze - wijzend naar een heuvel.

Het eerste hotel, Katz, was vol. We werden verwezen naar het 20 meter verderop gelegen Le Clos de la Garenne











Daar was nog één kamer beschikbaar. Helaas met een twijfelaar – maar die hebben we genomen, moe als we waren.
Met een gerust hart durf ik dit hotel/restaurant aan te bevelen.
Het ontbijt, met zelfgemaakte worsten, patés en jams, versloeg alle voorgaande ontbijten.
Het restaurant (wij dineerden elders) zag er fantastisch uit. Dit etablissement staat ook in de Guide Michelin vermeld.

Les Hautes Vosges is zeer in trek bij wandelaars.
En lekkerbekken.
***********************

Geen opmerkingen: