25 juli, 2012

Onze thuishaven



Wat was dat een plezierige overtocht.
Na die ellendige ervaringen van IJmuiden/Newcastle en vice versa dachten wij eigenlijk "voorlopig geen ferries meer."
Maar ja - als je 2 uur van Hull logeert..........


We hadden een "luxe" buitenhut, met een uitstekende douchecabine.
Ik had voor "priority" €16,- bij moeten betalen.
Dat kan ik iedereen aanraden.
Je mag direct (met knipperlichten) de boot op en we gingen er om 8.35 uur als nummer 5 af. Om 9.10 zette ik thuis de Nespresso aan.

Het schip is veel luxer, de drankjes en het eten veel goedkoper.

Jammer alleen dat de luxe buitenhutten dezelfde gang delen met de goedkope binnenhutten.
Want die lawaaiige Britse zuiplappen zijn hoogst irritant. Binnen twee uur stond de gang naar de hutten vol bierglazen.

Hooligans met tattoo's van hun nek tot aan hun tenen lieten zich niet onbetuigd: hun lijven vol tekens en lettertypen die me erg deden denken aan de periode dat mijn moeder in het verzet zat.
Griezelig uitziende types die drie uur voor vertrek, na twee lagers, dachten dat we op volle zee waren.

album
************

Geen opmerkingen: