10 juli, 2012

Geen blondje, maar wel heel erg .....

***********************************************************************************
Bent u er klaar voor?
Here we go.

Locatie: Brasserie in het hotel.
We schuiven om 19.30 uur aan.

Onze serveerster:
Verplicht in zwarte kleding, maar dan wel lekker kort. Mager. Klein. Haren kastanje geverfd en getoupeerd à la Amy Winehouse. Dikke laag plamuur op het gezicht. Zwarte ogen. Goud knopje boven haar lip. Kindstemmetje.

“Hello.”

‘Good evening. We have a reservation?!’

“Yeah. Right.”

Ze is niet slim. P. doopt haar meteen Daisy.
Eigenlijk vind ik dat te lief klinken. Want al snel blijkt Daisy een oerstom wezen te zijn.

We krijgen de menukaarten en ze brengt een karaf kraanwater.
So far – so good.

‘Do I get some bread or toast with the chicken&avocado salad?’

“No – that’s a side order. It comes with olives”

Hoewel ik geen olijven wil bestel ik toch de side order.

Ik krijg olijven en stokbrood dat in een bruin goedje ligt.

P. vraagt waar de bestelde wijn blijft.

“Yeah. Right.”

‘Can you bring me some plain dry bread?’

“Yeah. Right.”

We krijgen buren.
Ook zij krijgen de menukaart + een kaart met specials.
Die hebben wij nooit gezien.

Daar is Daisy, met een nieuwe poging brood.

Kijk aan. Geroosterde boterhammen in een bruin goedje EN …..weer olijven.
Ik neem de gelegenheid te baat om aan haar te vragen waarom wij de kaart met specials niet hebben gezien.

“Do you want to see it?”

Ik herhaal hardop wat ze zegt en wil eraan toevoegen: ‘are you stupid?’

‘We already ordered. My husband is eating his soup as you can see.’

“Yeah. Right.”

‘But why didn’t you bring us the specials menu?’

“Because it was on another table.”
Weer herhaal ik op een toon van ongeloof wat ze zegt.

Het wordt tijd voor de manager. Of head waitress. Of iets dergelijks.

Ah - daar is de wijn.
Ik krijg mijn Merlot.
P. krijgt witte wijn die hij niet heeft besteld.

De hoofdserveerster verschijnt.
We vertellen wat er allemaal is misgegaan.

Ze neemt de wijn van P. en mijn natte toast mee.

“So you ordered a Cabernet Sauvignon, sir.”

P. knikt.

“Isn’t that a white wine?”

P. ontploft. ‘Bring me the wine card,’ schreeuwt hij.

En ik?
Ik krijg een bakje olijven.
*************************

Geen opmerkingen: