24 augustus, 2012

Dagboek van een loods (10)

 

23 augustus
 
Op bovenstaande foto ziet u de ziektebestrijders die P. in twee teugen naar de maag laat verdwijnen.
Ik vind dat knap.
Ik vind dat flink.

Het ritueel is hetzelfde als vorige maand.
Vooralsnog gaat het erg goed.

Vandaag nuttigt manlief ontbijt, lunch, lekkers bij de thee en een avondmaaltijd.
Probleemloos.
Er is nog geen sprake van kleine (vloeibare) snackjes.

Het vochtschema houdt hij keurig bij.
Die twee liter is een must - om de nieren te ontzien.

Er was woensdag nog een tussendoortje dat ik even onvermeld liet.
De tussendoortjes van dok vallen tot dusver in de categorie onprettige waarschuwingen.

Ik wist dat P. enorm vatbaar is.
>>Alle handdoeken gaan na één gebruikt te zijn in de was - ook in de keuken. Ik droog mijn handen met keukenpapier. Inmiddels zien ze eruit als schuurpapier. Tandpasta laat ik niet in aanraking met mijn tandenborstel komen. Als we naar de wc zijn geweest maak ik die schoon met disposable doekjes van Dettol.<<
Maar dok liet ons echt schrikken toen ze zei dat P. opgenomen zal worden zodra hij koorts krijgt.

Dat soort "dreigementen" leidt tot voorzichtigheid.
En die voorzichtigheid verlang ik ook van mijn kinderen en vrienden. Een onbeduidend kuchje of niesje kan voor P. vervelende gevolgen hebben.


Vandaar dat ik vandaag de concertkaarten voor het hele seizoen terug heb moeten sturen naar het Rotterdams Philharmonisch Orkest.

Rigoureus?
Inderdaad.

Chemotherapie noopt tot rigoureuze maatregelen.
*****

Geen opmerkingen: