22 oktober, 2015

De dwaasheid van de Bijenkorf

 
Voor de laatste keer beginnen vandaag de Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf. De uitverkoop der uitverkopen is te ordinair voor de luxe die het warenhuis nastreeft.
 
Natuurlijk ben ik het hiermee oneens en velen met mij.
Als er iets is wat bij de Bijenkorf past dan zijn het de Drie Dwaze Dagen.
 
Sinds 1984 (toen er mensen in slaapzakken voor de deur lagen om een lammy coat te bemachtigen) heb ik met grote regelmaat gebruik gemaakt van vele mooie aanbiedingen.
 
DDD: het was jarenlang een evenement waar velen naar uitkeken. Een ideale gelegenheid om vast een voorraadje aan te leggen voor Sinterklaas of Kerst.
 
De massale belangstelling nam in de loop der jaren af.
Je liep de laatste (crisis) jaren niet meer over de spreekwoordelijke hoofden.
 
Gisteren kon ik de auto om drie uur zelf in de parkeergarage zetten en vervolgens rustig winkelen.
 
Het was de laatste keer en dat stemt me melancholisch.
De aanbiedingen vandaag waren er gisteren ook.
Ontmoedigingsbeleid?
In ieder geval geen klap op de vuurpijl.
 
Het meest luxe warenhuis wil nog luxer worden, alleen toegankelijk voor de dikke beurs.
 
Dat vind ik echt een dwaas vooruitzicht.
****
 
 

Geen opmerkingen: