19 augustus, 2022

Van Powburn naar Hawes


In de auto had ik bedacht een positief stukje te tikken over CC River Breamish.
Het was namelijk de beste camping tot nu toe, ondanks de onvriendelijke leiding.

De camping was perfect voor caravanners (minder goed voor campers):
+ aanrijroute
+ lay out van de camping
+ rustig
+ uitstekende wifi
+ veel te doen in de omgeving
+ ideaal om met de hond te wandelen
+ niet ver van de grote weg
+ mooie omgeving

Schoon zijn alle CC sides.

We hebben nog veel te ontdekken in het prachtige, grootse Northumberland. Wat heeft het vee het hier goed met zoveel graasland en wat leven wij dan krap in Nederland.


Je mag niet voor 13 uur aankomen op de nieuwe camping. River Breamish CC is daar extreem fel op. Er staat zelfs bij de entree een bord waarop staat dat ze “vroegertjes” wegsturen. Komt niet echt gastvrij over.

Ik vreesde dat we ook te vroeg in Hawes zouden zijn, maar door oponthoud bij Newcastle viel dat erg mee. Om 12.55 uur waren we er.

Wij verheugden ons op het weerzien met onze Yorkshire Dales. 

Hoe vaak waren we hier al? Ik ben de tel kwijt. De laatste keer was 2019 - vlak voordat de Covid-pandemie uitbrak.

Wie we tijdens deze reis ook spraken over CC Hawes – we kregen altijd enthousiaste reacties. Het boeken kostte ook de nodige moeite.

↑De ontvangst was anders dan anders. Geen opstopping bij de receptie.

Integendeel. Twee aardige wardens vingen ons buiten op, lieten ons meteen een plaats uitzoeken aan de hand van de plattegrond en pas daarna moest ik naar de receptie om te zeggen welke pitch we hadden gekozen en om de betalen. Een efficiënte methode waarmee je een file bij de receptie voorkomt.

We zijn tot nu toe zeer tevreden. Aan de ene kant het landschap, aan de andere kant het dorp – waar we te voet naartoe kunnen.

Wifi is absoluut minder, maar de rest maakt dat goed.


Boodschapjes doen in Hawes.
Prei en taugé.



Hier kocht ik drie jaar geleden overhemden voor manlief.
Kon het nu ook niet laten.


Verse taugé kon ik niet krijgen, maar deze grote ouderwetse kruidenier had wel beansprouts in blik.

Voor de nasi leek mij dat een prima alternatief.

Geen opmerkingen: