21 januari, 2023

Mag ik het benauwd hebben?


Vanzelfsprekend dat ik mijn adem inhoud wanneer deze dictator met eindeloze dreigementen blijft gooien en aan alle kanten de mensenrechten aan zijn laars lapt.
De militaire ingreep werd een oorlog die veel aan de Eerste Wereldoorlog doet denken. Hij verandert ook continu van visie.

De focus van Poetin ligt nu op het Westen. Op ons dus.
Een minuscule misstap van de NAVO en ook wij zijn de pineut.

Dit benauwt me ook: hoe goed kan Nederland zichzelf verdedigen?
Rotterdam is het eerste doelwit en dat benauwt me nog meer. 

De steun aan Oekraïne is cruciaal. Daar ben ik ook voor.

Dat Zelensky parlementen buiten de Oekraïnse grenzen toespreekt begrijp ik.
Hij is afhankelijk van het Westen en moet de motivatie hoog houden.

Maar waarom nou via een beeldverbinding artiesten toespreken tijdens de uitreiking van the Golden Globes?
Dat irriteert me. 
Daar heeft hij niks te zoeken. Richt je tot de slachtoffers van deze oorlog.
Zien we hem volgende maand opduiken tijdens de uitreiking van de Oscars? Waarschijnlijk wel.


Deze drie heren benauwen me alledrie.
Allesbehalve Trump terug!!!! Hoewel ook andere Republikeinen steeds rechtser worden hoop ik toch dat hij verslagen wordt.

En de Democraten?
Die hebben eveneens weinig keus. Biden lijkt voor een tweede termijn te gaan.
Een vergeetachtige, stotterende tachtiger die spiekbriefjes nodig heeft. Aan de andere kant moet je hem daar misschien om bewonderen. Want hij doet het niet stiekem, maar voor tientallen camera's.

Ik hoop op een Democraat omdat de VS, als het om mensenrechten gaat, in zijn achteruit staat. 


De eeuwig positiviteit uitstralende Rutte benauwt mij zelfs. Ik vertrouw hem niet.
Hij schuift alles op de lange baan, vooral wanneer het om binnenlandse issues gaat.
Hoeveel crises kan Nederland aan?

En toch.........ook hier een ja maar: wat is het alternatief??
Wie kan de ervaren dossiervreter, in het buitenland zeer gerespecteerde Rutte opvolgen??
Antwoord: niemand!

Zoals het er nu uitziet zullen de kleine partijen als BBB en JA21 goed gaan scoren tijdens de komende verkiezingen.
Hoewel ik bewondering voor Caroline van der Plas -en een zwak voor Joost Eerdmans heb, ik zie ze niet de leiding van ons land overnemen.

Maar, mochten ze bij de Tweede Kamerverkiezingen (2025) ook goed scoren, dan pleit ik ervoor dat de VVD met hen in gesprek gaat.
Alle beter dan de Kaagplaag.

Criminaliteit is nog zoiets. Zelfs in onze Lusthofstraat worden winkels aan de lopende band overvallen.
En dan die bendes.
Doodeng, want ze schieten zoals we alleen van films kennen.

En dan het hele WOKE-gebeuren. Doodeng.
Hele stukken uit onze geschiedenis worden weggevaagd. 
Geschiedenis...........weet de jeugd nog wat dat is?
Geschiedenis is er juist om goede en slechte zaken vast te leggen voor de volgende generaties!!

Kunst en cultuur worden kapot gemaakt door een minderheid, maar iedereen is doodsbang om voor -ist uitgemaakt te worden......dus.
Mag ik mijn poëziealbum niet aan mijn kleinkind nalaten? 

Ben ik een zij of een het?


Kijk wat er hier buiten gebeurt: binnen no time is Rotterdam in een dikke nevel gehuld.
Hoe toepasselijk bij wat ik hierboven heb geschreven.

Tasten in het duister. Ook heel benauwend.
*****

Geen opmerkingen: