30 maart, 2023

Emmen? Ja, Emmen.


Even terug naar vorige week.
We moesten de nieuwe caravan ophalen in Emmen.
Wij blijven mensen waar we vetrouwen in hebben trouw. Dus die vervelende rit hebben we er graag voor over.
Maar heen zonder caravan en terug met caravan is net iets te vermoeiend. Omgekeerd lukt (nog) wel.

Ik had familiehotel Ten Cate geboekt.
Buiten het seizoen is dit een goedkoop hotel (nog €82,50 excl. ontbijt per nacht voor de prima basic kamer). Goedkoper zelfs dan Van der Valk en je krijgt een gezellig restaurant op de koop toe.


 De kaart ziet er veelbelovend uit.
De bar daarentegen is niet echt goed gesorteerd. Single Malt? Daar hadden ze niet van gehoord.
Ook de wijnkaart vonden wij wat beperkt voor een hotel dat het grotendeels van zakenmensen moet hebben.


Manlief was al naar de kamer voordat ik mijn dessert had gekregen.
Buikloop.

Het ontbijt was een enorme tegenvaller.
Een ongezellige ruimte. Een karig buffet.
Wij ontbeten nog voor achten, maar het leek alsof er een roofoverval was gepleegd.

Manlief zag zakenmensen grote hoeveelheden sandwiches klaarmaken voor de lunch.
Tja...

En er werd niets aangevuld.

Van die plastic plakjes vleeswaar -en kaas.
Alles prefab.

Vanaf onze tafel konden we Lidl zien.

"De volgende keer halen we een croissant bij Lidl, El," merkte manlief op.
"Koffie krijgen we altijd bij de caravanman."


Emmen is een bedrijvenstad.
Echt gezellig oogt het niet.

Toch was ik blij verrast door het buurtje, direct achter het hotel - waar ik Jacky uitliet.


Om 9 uur stond ons nieuwe huis op wielen klaar.


Eigenaar Jaroen nam uitgebreid de tijd om het gebruik van de koelkast, de verwarming, de mover en de verwarming uit te leggen.
Ik legde dat vast op film, want ...............

Wat is deze Fendt ook weer prachtig.
Inmiddels staat hij veilig in zijn box en zijn we druk bezig met het op -en neer rijden met volle auto's.


Laat het kampeerseizoen maar beginnen.
****

 

Geen opmerkingen: