03 april, 2023

Terug in Cadzand


Zaterdag was het pisweer.
Onderweg hadden we eigenlijk alleen last van fikse zijwinden.

We waren precies om 13 uur ( de toegestane aankomsttijd) op de camping.
Niet de camping waar we vorig jaar stonden. 

De Couter is een kleinere camping met betere faciliteiten, maar bovenal met heel hartelijke eigenaars die ons meteen terzijde stonden.

In de stromende ijsregen werd besloten dat we een nacht op het asfalt zouden staan.
Het gras was veel te drassig.

Dat was ook nog zo de volgende dag. De voorwielen van de auto draaiden zichzelf vast.

De boer raakte geen moment in paniek. Ik wel, want zijn prachtige veld werd op de eerste dag van het seizoen geruïneerd.

Hij hielp een handje en zo kwamen we op de juiste plaats te staan - en recht. 


We hebben er een fantastische, verwarmde badkamer bijgeboekt die 3x groter is dan wat we thuis hebben.


De caravan is meteen ingewijd. Niet met water, maar met modder.

En ook belangrijk te vermelden: alles in de caravan doet het - verwarming, warm water, koelkast.


De eigenaars hebben echt aan alles gedacht.
Als er een camping dicht bij het keurmerk perfect komt, dan is het deze wel.

In de gemeenschappelijke ruimte staat een tv, bieb, vrieskist, magnetron en koelkast.
Niet dat ik dat zal gebruiken.


↓Ik heb eitjes van eigen erf gekocht.
Maar ze heeft ook een aantal moestuinen -en verkoopt in de zomer ook groentes. Zelfs asperges.


↑De centrifuge is gratis. Handig voor mij omdat ik altijd veel handwasjes doe.
↓Zondagavond had ik gereserveerd bij Auberge des Moules, ons favoriete restaurant in Philippine.

Dit was al geen middenklasser, maar nu schrok ik toch wel heel erg van de prijzen. Het voelde alsof ze die met €10,- hadden verhoogd.

Maar het was gezellig en erg lekker.


Eten met stokjes is niet echt "ons ding,"

"Goh El, wat handig - het lukt mij wel, want de stokjes zitten aan elkaar geplakt."

Inderdaad..............maar mijn stokjes braken.
Zoonlief lachte zich ondertussen thuis een breuk.

"Stokjes zitten altijd aan elkaar, El. Je moet ze losbreken."

Hahaha - heel leuk, Maar wij hebben vaak genoeg in Chinese restaurants gegeten waar we twee losse stokjes kregen.


We lagen doodmoe, op kindertijd, in bed.

Het heerlijke van Canal Digitaal is dat ik veel meer zenders krijg dan thuis. Daardoor kan ik heerlijk naar oude series kijken (op USA) zoals Columbo.↓


De maandag brak stralend aan.
We konden een heerlijke strandwandeling maken, waarna het bakken was in de zon.

Geen opmerkingen: