07 februari, 2011

Chicken, Ajam, Kip


Je zou zeggen dat alles hier te krijgen is.

Ja, dat is ook zo - maar voor ons Nederlanders toch ook weer niet.

Afgelopen week maakte ik een perfecte zuurkoolschotel - inclusief een overheerlijke rookworst. Alle ingrediënten waren bij Publix te krijgen. Ze zijn goed op de Duitsers ingesteld met wurst & sauerkraut.

Wat niet te krijgen is:?
Indonesisch.

Boy oh boy en dat is iets waar wij, in dit warme klimaat, juist nu ontzettend veel zin in hebben. Een lekkere pittige hap.

Jaren geleden, toen mijn tante en oom hier nog woonden, moest ik sambal en ketjap voor ze meenemen.

Nu heb ik wat zakjes specerijen voor onszelf meegenomen.

Zaterdag is gewoonlijk onze brooddag.

Dus zette ik kipfilet in de Conimex marinade en ik maakte een pindasaus.
Lekker met stokbrood en sla.
************************

Geen opmerkingen: