26 mei, 2016

Mijn Nederland


Al dagen spookt Sylvana Simons door mijn hoofd.
Dat is niet fijn, want ik mag de Sylvana Simons die ik bij DWDD zie, niet.

Er stond gisteren een blogje klaar, maar ik heb het weggegooid.
Ik moest er te lang over nadenken.

Wanneer ik te zorgvuldig mijn woorden moet kiezen omdat mensen zich gekwetst kunnen voelen (Zwarte Pieten kwestie bijvoorbeeld), dan wordt het een flut stukje.

Het stoorde me dat die Simons-affaire tot drie keer toe in Nieuwsuur en andere opinieprogramma's van de NPO aan de orde kwam terwijl de Pim Fortuyn prijs, die werd toegekend aan Léon de Winter, onbesproken bleef.

Als er iets is waar DENK tegen is, dan is dat wel de vrijheid van meningsuiting.
Multiculti, maar dan conform  Erdogans regels.

Ik weet niet wat er allemaal op Facebook over en tegen de DENKster wordt gezegd maar als minister Asscher er zijn afgrijzen over uitspreekt, dan zal het walgelijk zijn.

Weg van Facebook en de scheldkannonades.
We stapten in onze cabrio (oei, kan ook fout vallen) en reden over het meesterwerk van de Nederlandse weg -en waterbouw, de Oosterscheldekering.

Rondje Walcheren: de geboortegrond van echtgenoot.
In Middelburg was het markt.
Een heerlijke markt.
Wel een heel erg "witte markt" hoor!!
O,o,o. Wat zeg ik nou toch.
  

We aten kroketten bij "De Huifkar", een lekkernij waar Nederlandse expats altijd naar verlangen.
Daarna langs het ouderlijk huis van manlief en genieten van de Zeeuwse natuur.

Het bombardement op Middelburg en de inundatie van Walcheren.
Zou er een lichtje gaan branden in de DENKtank ?


Oei, wat is dat ijs wit.
Wit en koud.
O.o.o wat zeg ik nou toch weer.


Nederland is fietsland.
Traditie, erfgoed. Al eeuwenlang.

Zo ook de bolderkar.
En kijk eens wie die trekken.....


"Op de blanke top der duinen...."
O,o,o Ellen - dat kan toch niet.

Het kan zomaar een fragment uit Haanstra's "Alleman" zijn.
Bekend bij Kuzu en zijn DENKertjes?


Ik wil graag van dit Nederland houden.
Is dat erg?

De Zeeuwen hebben heel wat meer voor hun kiezen gehad dan Sylvana Simons en consorten.

Luctor et emergo.
"Mijnheer Kuzu, zoekt u die maar even op."
*****

Geen opmerkingen: