Om vier uur staat het al vast.
Beide kanten op. Iedere werkdag.
De Maasboulevard is altijd een belangrijke route geweest richting noord en zuid, maar sinds de Maastunnel dicht is gaat werkelijk alle verkeer langs ons raam.
Dat wordt rampzalig wanneer ook nog eens de Brienenoord gedeeltelijk dicht gaat.
Volgens Dagblad van het Noorden:
De minister trekt vanaf 2020 jaarlijks 350 miljoen euro uit voor de opknapbeurt in plaats van de huidige 150 miljoen euro per jaar. Bij de aanpak van wil Van Nieuwenhuizen scherp gaan kijken naar de eventuele maatschappelijke schade die ontstaat als een brug of tunnel dicht moet.
Volgens Rijkswaterstaat hebben in Zuid-Holland acht grote bruggen, waaronder de Heinenoordtunnel, de Haringvlietbrug en de Van Brienenoordbrug groot onderhoud nodig. De dienst zet er op in om bij de renovatie de hinder voor de weggebruikers zo veel mogelijk te beperken en gaat daarover in overleg met de provincie, de gemeenten, netwerkbeheerders en private partijen.
Tegen die tijd zal de Maastunnel weer volledig toegankelijk zijn.
Zelfs het verkeer op de Erasmusbrug stond stil.
Het ergste (en dat komt ook iedere avond voor) is het voor ambulances.
Deze moest wel rechtsaf slaan om via de stad het Erasmus MC te bereiken.
Maar het kostte minuten.
Levensbelangrijke minuten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten