14 maart, 2018

De klant misleiden


Die Brexit gaat de Britten bezuren.
Unilever kiest voor Rotterdam als hoofdkantoor.
Dat betekent dat er ook Britse werknemers van Londen naar de Maasstad zullen verhuizen. Wij zullen ze met open armen ontvangen. 

Van Unilever naar de supermarkt is maar een kleine stap.
Op zondagavond verheug ik mij al op de aanbiedingen van de komende week en maak ik mijn boodschappenlijstjes.


Een van de aanbiedingen in de reclamefolder van Albert Heijn die mijn interesse trok was deze.
Ik, en ik denk de meeste andere klanten, kijken naar de prijs; in dit geval €1,25. 

In de winkel zelf werd het een stuk onduidelijker.
Daar was ineens ook een bordje €1,31. Verdere uitleg was er niet te vinden.

Albert Heijn let op de kleintjes, maar niet op de kleine lettertjes.

Enfin, u voelt hem aankomen.
Dat het onduidelijk en onhandig gesteld was werd door de klantenservice toegegeven, maar het klopte volgens hen wel.
Het werd een welles nietes discussie. Toen ik het woord misleidend liet vallen werd mij meteen tien cent toegeschoven. 

Het komt hier op neer, beste lezers:
U moet per aanbieding tien minuten de tijd nemen om erachter te komen welke prijs voor welk product geldt.

Mijn hart klopt ook.


Geen opmerkingen: