10 juni, 2018

Vaderdag


Gisteren voor mijn lief, de vader van mijn zoon en grootvader van ons kleinkind, gekocht.

Wij doen helemaal niet aan die dagen, maar ik houd nu eenmaal van verwennen en Vaderdag biedt mij een mooi excuus om een fijn boek voor hem te kopen.

Vanmorgen de meloen voor het voorgerecht uit de koelkast gehaald en de rosé juist in de koeling gezet.


Vaderdag wensen bleven deze zondag uit op Facebook, dat verwonderde me wel.
Soit. Moeders zijn wellicht geliefder?

"Wat wil je als toetje?"

'Heb ik keuze?'

"Ja, er zijn aardbeien, rabarber, vla en slagroom. Jij mag je toetje samenstellen."

Lief gaat voor rabarber met vla en slagroom.

Ik moet voor volgende week een afspraak maken met onze oude buren.

"Volgende week, ja dan kunnen wij."

'Wij ook. Gezellig, na 16 jaar! Er is veel gebeurd.'

 Ik zet het in de agenda en schrik. Nou ja, schrikken.....ik ben verbaasd en moet tegelijkertijd hard lachen.

"Sunday 17 - Father's Day."

Ik bel mijn vroegere buurvrouw nog eens:

"Realiseer je je wel dat het dan Vaderdag is?"

'Daar doen wij niet aan,' zegt ze. 

"Nee, wij ook niet. Iedere dag is Vaderdag."
****

Geen opmerkingen: