13 april, 2022

Willen miljonairs wel in iets dat Het Boerengat heet liggen??


Wanneer ik langs de Oude Haven loop gloei ik van trots.
Het is zo'n mooi stukje Rotterdam.


Inderdaad: Rotterdam, de tijd haalt je in.

Het bewijs wordt deze dagen geleverd.


Er wordt komende dagen een bootshow gehouden.
Exorbitant dure jachten en andere vaartuigen.

Als u er een kijkje wil nemen mag u €110,- p.p.p.d neerleggen.
Dan krijgt u wellicht een glas bubbels en een zout hapje.


Moet dat nu?
Ja, ik begrijp dat deze show al lang in de agenda stond, maar nood breekt wet.

Oorlog.
Woningnood.
Inflatie.
Energiecrisis.
Klimaat.

Terwijl we door minister Jetten geadviseerd worden vooral niet langer dan vijf minuten te douchen, zoveel mogelijk het openbaar vervoer te nemen en de thermostaat niet hoger dan 19℃ te zetten varen hier extravagante dieselslurpers binnen.

Wij doken vorige week, toen het zo koud was, om acht uur onder de wol om zo de verwarming niet aan te hoeven zetten. En wij hebben nog geluk in onze goed geïsoleerde woning met stadsverwarming.

Waarom hebben ze niet Katendrecht gekozen om deze overdaad tentoon te spreiden? Daar is veel meer ruimte.
De vraag stellen is hem beantwoorden.

Ik vind het in deze tijd gewoon ongepast - zo'n marktplaats voor/van patjepeeërs.


En die varende badkuipen vind ik ook nog eens oerlelijk.

Voor deze patstrappers moesten de woonboten Het Boerengat uit en hun heil elders zoeken.
*****

Geen opmerkingen: