22 januari, 2012

ESTA



Ja, we gaan toch.
Vrijdag in allerijl geboekt, want over twee weken hoop ik in de Golf van Mexico te dobberen.
We moeten vóór 29 februari (doktersafspraak) terug zijn.

Gisteren:
"Schat, ik kan de uitdraai van jouw visum niet vinden."
P: 'Heb je waarschijnlijk weggegooid toen ik een nieuw paspoort kreeg. Ik moet een nieuwe aanvragen. Wil jij dat alsjeblieft doen?!'

"Getsie. Als dat maar goed gaat."
(Ik denk meteen terug aan vorig jaar - link - toen ik een 0 in het paspoort aanzag voor een O. Dat gaf op Zaventem nog enige stress.)
'Don't worry. Ik heb gevraagd of ik een paspoortnummer zonder 0 of O kon krijgen.'
Even heb ik het gevoel dat hij me in de maling neemt. Maar nee: slimPie.

Dus klim ik in de computer en vul het ESTA-formulier online in.
Normaliter is het er binnen 10 minuten.
Maar nu niet.

Wel valt er een bevestiging van de aanvraag in het postvak ongewenst van Hotmail. Gelukkig weet P. het te onderscheppen en geeft het als veilige afzender aan.

Vervolgens gebeurt er niets.
Ik word ongeduldig. Dit klopt niet.
P. maant me tot geduld: 'Als ik binnen 48 uur niets heb ontvangen moet ik het telefonisch melden.'
Ik houd vol dat het niet klopt.

Aangezien ik de voorverkiezingen in South Carolina volg ben ik tot een uurtje of vier op.
Maar Hotmail blijft messages 0 aangeven.

Vanmiddag treft P. zijn visum wéér in postvak ongewenst aan.
Daar heeft het waarschijnlijk al 24 uur gelegen.

Ongewenst.
Ik denk aan de rijen bij the immigration.
Met z'n allen in een postvak, wachtend op een stempel.
********

Geen opmerkingen: