28 januari, 2011

Stressport

*******************************
Snel, op de valreep een blogje doen - terwijl de zweetdruppels op het toetsenbord vallen.

Godzijdank waren we, zoals gebruikelijk, te vroeg op het vliegveld (Zaventem).

De security ('t vragenuurtje) is hier bij de incheckbalie, wat erg prettig is. Ook prettig is het vriendelijke, behulpzame personeel.
En dat hadden we nodig, want P's ESTA bleek niet goed te zijn.

Ik had ze onlangs vernieuwd en twijfelde al bij het invullen van het paspoortnummer.
??????
Dat zit zo: ik kon wis en waarachtig niet zien of er een 0 of een O stond. Ja, als ik het hier typ lijkt dat duidelijk, maar op het paspoort is het dat absoluut niet. Ik gokte de O - en naar nu bleek was dat een misgok.

Okay, ik werd ingecheckt maar toen moesten we voor P. opnieuw ESTA aanvragen in het internetcafé - een verdieping lager.

Wat een zegen dat dit hier gebeurde en niet op Schiphol. Met bevende handen vroeg ik opnieuw toegang tot de VS aan - bang dat ik door de stress weer fouten zou maken.

P. zat stilletjes naast me, blij dat ik het voor hem deed. Het internetcafé was helemaal ingesteld op "slachtoffers of sufferds" als wij en we werden enorm geholpen.

Ja, ik kan en wil Zaventem echt aanbevelen. Het is een modern, schoon, rustig, goed uitgerust vliegveld.

Nu maar hopen dat we op tijd in Atlanta aankomen en zonder te stressen onze connectie halen. Vooralsnog liggen we een half uur achter op schema.

Ik groet jullie en ben over zo'n dertig uur terug op het scherm.
*******************************************************************************

Geen opmerkingen: