16 september, 2015

Van Delta naar KPN

 
De rust is weergekeerd in Zeeland en dus keren wij terug.
 
We laten wel een heel prettige televisie in Rotterdam achter.
Het zenderaanbod, programma's opnemen en terugkijken, interactieve televisie:
we vinden het fijn.
 
Bij thuiskomst blijkt dat Delta RTLZ, waar P. 's morgens altijd naar kijkt, eruit heeft gegooid.
 
Tijd voor bezinning.
Kan Delta hetzelfde leveren als KPN??
 
Neen!
 
Wij hebben geen behoefte aan zeven Zeeuwse zenders.
 
Geen idee hoe, maar ik vond een linkje naar: "Wij bellen U."
 
Een jongeman met Twents accent regelde binnen een kwartier het KPN Compleet pakket.
Hij waarschuwde wel dat we niet een supersnelle verbinding moeten verwachten.
Kan Delta ook niet leveren, dus....
 
Na lang zoeken vond ik een manier om Delta per e-mail in te lichten over de overstap naar een andere provider.
Daar kwam vanmorgen het volgende antwoord op:
 
"Geachte heer of mevrouw,
 
Hartelijk dank voor uw bericht. Op dit moment ervaren wij grote drukte via de e-mail, waardoor we onze servicebelofte niet kunnen waarmaken."
 
Nu hadden wij al eerder ervaren dat Delta haar servicebelofte niet kan waarmaken.
 
Ik had KPN geregeld, P. mocht Delta bellen.
Easier said than done.
 
Hij stuitte keer op keer op eindeloze bandjes, keuzemenu's, verwijzingen naar de website en oorverdovende wachtmuziek. Uiteindelijk werd de verbinding verbroken.
 
Delta doet er alles aan om onbereikbaar te zijn.
 
De spanning liep op.
Ik voelde dat het weer op mij neer zou komen.
 
Na vijf minuten wachtmuziek (ik belde expres NIET de afdeling opzeggingen, maar een andere afdeling) kreeg ik iemand te spreken.
Op het moment dat ze mij wilde doorverbinden hoorde ik toet toet toet.
 
Ik belde opnieuw - moest opnieuw het keuzemenu aanhoren en koos voor dezelfde afdeling.
Dit keer lukte het.
 
De dame maakte excuses en vertelde dat het erg druk was bij de afdeling opzeggingen.
Begrijpelijk.
 
"Kunt u mij, zoals KPN doet, een bevestiging e-mailen?"
 
'Nee, wij sturen dat per post.'
 
Ik verslikte mij bijna.
Anno 2015 kan het grootste bedrijf in Zeeland niet per e-mail met haar klanten communiceren? Maar wel drammen dat je alles online moet regelen.
 
Hoe pijnlijk ook:
ik moet inderdaad constateren dat Zeeland achtergebleven gebied is.
*****

Geen opmerkingen: