10 januari, 2016

Ik ben een hond

 
Dit lag al een paar dagen op tafel.
Iemand had mijn ouders vertelt dat ik ijskoude poten zou krijgen in Oostenrijk. IJsklompjes.
Dus werd dit op internet besteld en moest ik gisteren passen.

 
Aan dit tuigje ontkom ik niet.
Dat moet van de Duitse wet.
Leuk vind ik het niet. Ik hou van mijn vrijheid.

 
Toen gingen die schoenen en dat jasje aan.
Een grotere vernedering bestaat er niet.
Ik bleef stokstijf staan en keek niemand meer aan.
 
Vrouwtje filmde het.
Haar leedvermaak werd gelukkig bestraft: filmpje mislukte.
Eigen schuld dikke bult.
 
 
Vandaag mocht ik weer Jacky de jachthond zijn.
Terwijl er slecht weer op de loer lag ging ik er zoals altijd als een speer vandoor.
Heerlijk.
 
 

VERVOLG

 
Zien jullie mij?
Ik heb ze allemaal het water ingejaagd.
Ik ben een hond.
Een jachthond.
****
 

Geen opmerkingen: