We gaan in het najaar naar Florida.
Gisteren heb ik zo'n acht uur achter mijn computer en aan de telefoon gezeten om twee tickets voor de beste prijs te vinden.
Het daasde.
Delta heeft de connectie Brussel - Atlanta eruit gehaald.
"Na de aanslagen?"
'Uh, ja mevrouw.'
Balen!
Het verschil tussen Amsterdam en Brussel is maar liefst €400,- per Business Class ticket.
'Maar u kunt wel vanuit Brussel via New York.
Dan moet u van JFK naar La Guardia en nog een keer overstappen in Atlanta.'
"Zullen we dan toch maar met United vliegen?"
'Vliegen die wel vanaf Brussel,' vroeg P.
"Yep."
'Ben toch gehecht aan Delta.'
Het moest even bezinken dat we aangewezen waren op Schiphol.
De website van Delta is ingewikkeld en onduidelijk.
Ik belde ze nogmaals en vertelde wat ik eerder met een collega had besproken.
Naarmate het gesprek vorderde werd de informatie alleen maar warriger. Ik weet niet op welke website deze Delta lady zat te kijken, maar ik was sneller dan zij.
En toen:
'Ooooo ik zie dat het tarief dat mijn collega u heeft doorgegeven niet meer voorhanden is. Het wordt nu wel veel duurder hoor!
En u betaalt natuurlijk boekingskosten en €20,- voor het gebruik van uw creditcard.'
"Uh, pardon?!"
'Ja, dat legt de creditcardmaatschappij op.'
"O?!"
Ik hing snel op, ging naar de site van de KLM en wist de gewenste vluchten te boeken voor de oorspronkelijke prijs.
Slechte informatie van Delta dit keer, dus!
En ja hoor: wilde ik met mijn creditcard betalen, dan kwam daar €40,- bij.
Mind you: je betaalt bijna €5000,- voor twee tickets!!!
Vandaag hoorde ik dat iDeal het heel goed doet.
Zo heb ik de tickets betaald.
Maar de opmerking van Delta lady liet mij niet los en dus belde ik ICS."
'Waarom brengt u kosten in rekening?'
Het antwoord verbaasde mij niet:
"Dat doen wij niet. Dat doet de luchtvaartmaatschappij."
******
Geen opmerkingen:
Een reactie posten