13 april, 2016

Kokker-ellen (47) Oosterse kapucijners


De winter is al weken voorbij, maar ik had nog een forse portie kapucijners in de voorraadkast liggen.

Nu kan ik die makkelijk overhouden tot de blaadjes weer gaan vallen, maar ik heb ze gisteravond toch maar in de week gezet.

Tja, en dan blijkt dat het wel vier porties zijn.
Zin in het ouderwetse recept met spekjes en piccalilly had ik niet.

En dus werd het een Oosterse variant. 
Met bovenstaande ingrediënten (voor 2 personen).

Mals varkensvlees in blokjes bakken.
Knijp een teen knoflook uit.
Daar gaat de geweekte groenten/kruidenmix bij, gevolgd door een gesnipperd preitje en ananasstukjes.
>>Omdat de uitgelekte verse kapucijners erg droog waren deed ik er wat van het ananassap bij<<
Als laatste een theelepel sambal.

Hete kapucijners.
Heerlijk!


Geen opmerkingen: