11 december, 2017

KPN en hoe het verder ging


Het is even stil geweest na mijn laatste klachten.

Dat komt zo: 
Nadat die kabel (was proef, maar niemand heeft ooit nog navraag bij ons gedaan of het goed werkte) is gelegd en wij geen tv meer kijken in de slaapkamer is alles stabiel.
Dat heet: geen storingen.

Totdat we een paar weken geleden terugkwamen van vakantie en de aankoop van Eredivisie Live niet lukte.
Manlief belde de klantenservice die dat vrij snel in orde maakte (had iets met software te maken).

Tussen neus en lippen door vroeg de jongeman hoe de situatie nu was.
Hij doelde op de calamiteiten die we eerder dit jaar hadden meegemaakt en die ik gelukkig had vastgelegd in een BLOG

Hij vond het blijkbaar onacceptabel - en dat is het ook - dat wij betalen voor iets dat wij niet krijgen.
Je bestelt een broodje kaas en je krijgt een broodje - maar je betaalt voor een broodje kaas. Zoiets dus.

Wij willen gewoon in de slaapkamer ook televisie kunnen kijken.
En dus kwam er vandaag een monteur. Top dat hij het slechte weer trotseerde.

Jammer alleen dat het dezelfde monteur was die in juni die kabel (lees blog) heeft neergelegd.
Dezelfde riedel: "Niets aan te doen. Ligt aan netstroom. Die is niet goed......."

Hij stond het met een niet te verteren zelfgenoegzaamheid te verkondigen.

Op de vraag of wij de enige KPN-klanten zijn in dit flatgebouw die deze storingen ondervinden kon hij geen antwoord geven.

"Kijk het lichtje onder het modem is rood. Dat is dus echt niet goed. Kan KPN niets aan doen."

En weer begon hij over kabels die door muren heen zouden moeten. Iets dat voor ons geen optie is.

Hij was volhardend. 
"KPN kan hier echt niets aan doen. Dus zeg maar wat jullie willen."

Jullie!!
Hij praatte (door zijn verhaal tot vier keer toe te herhalen) tegen ons alsof wij een stel domme bejaarden waren, maar dan wel in de jij-vorm.
En de klantenservice begreep er ook niets van.

Wij hadden voor zijn komst besloten dat wanneer dit niet opgelost zou worden wij de overstap naar Ziggo zouden maken.
Jammer, want het is drie jaar prima gegaan met KPN.

"Dat moeten jullie zelf weten, maar zij lopen tegen hetzelfde aan."

Enfin de slaapkamer werd weer op de oorspronkelijke manier aangesloten, met de kans dat de storing weer opdoet.

Terug in de kamer begon de riedel opnieuw.
Het werd even stil toen hij zag dat het rode lichtje uit was.

"O."

Hoe moest hij zich hieruit redden?
Ineens wel goede netstroom????

Deze monteur had één goede tip toen ik zei teleurgesteld te zijn in KPN en het feit dat we geen spoor van tegemoetkoming hebben kunnen ontdekken:
"bel de klantenservice niet meer, maar dien een officiële klacht in." 

Met die tip in het achterhoofd wachten wij in spanning af hoe het nu gaat in de slaapkamer.
****

Geen opmerkingen: