Er zijn een aantal uitgaven die je zo lang mogelijk voor je uitschuift.
Een daarvan is het kopen van nieuwe matrassen. Wij proberen er al een paar jaar aan te ontkomen, maar nu moet het toch echt.
Matrassen kopen vind ik misschien wel het moeilijkste wat er is.
Ik schaam me ook wanneer ik in een showroom matrassen moet uitproberen.
Wat heeft dat nou voor zin?
Ze moeten me een nacht laten blijven.
De huidige matrassen waren indertijd een aanslag op ons budget. We lagen op een paar duizend euro's.
"Ga eens even bij de consumentenbond kijken, wat zij adviseren."
Daar kwam de EMMA matras als de beste uit de bus.
"Maar ik kan niet zien of ze extra lange matrassen hebben," zei manlief.
"Stuur ze dan een e-mail," riep ik vanuit de keuken.
Toen ik tijd had om me erin te verdiepen vond ik al snel alle maten op de site van EMMA.
Twee matrassen van 90-220 voor ruim onder de €1000,-
Ik kreeg online namelijk 10% korting.
Mocht je niet lekker liggen, dan mag je ze teruggeven - mits binnen 100 dagen.
Is dat coulant of niet?
Ik bestelde dus twee matrassen.
Manlief kreeg een paar dagen later toch nog antwoord op de vraag van de extra lange matrassen.
In dat antwoord werd ons tevens 12% korting aangeboden.
Niet geschoten altijd mis: ik legde in een e-mail uit dat ik ze al online besteld had met een korting van 10%.
Een uur later kwam het vriendelijke antwoord dat de 2% teruggestort zou worden.
Van de prijs hoeven we in ieder geval niet wakker te liggen.
******
Geen opmerkingen:
Een reactie posten