27 oktober, 2018

Actieve euthanasie

Afbeeldingsresultaat voor slotervaart ziekenhuis failliet

Spoedeisende hulp?
Het lijkt erop dat die te laat komt.

Ik probeer me voor te stellen dat ik patiënt ben en aanstaande maandag voor een belangrijke operatie op de lijst sta.

Wat gebeurt er met mij?

Zorgt mijn zorgverzekering dat ik omgeboekt word naar een ander ziekenhuis?
Zie ik de dokter, bij wie ik al jaren onder behandeling ben en met wie ik een band heb opgebouwd, ooit nog terug? 
Kom ik elders onderaan een wachtlijst, terwijl dat met mijn aandoening uiterst riskant is?

Kortom, 100+1 vragen.
Ik heb met iedereen te doen, maar het meest met de patiënten.
Zij voelen dit aan den lijve.
Ik zou echt in paniek raken

De zorgverzekeraar heeft radicaal de stekker eruit getrokken.
Vanwege geld.

Banken werden gered, maar de regering laat de gezondheidszorg bengelen.

Ik vind het meer dan schandalig dat zoiets kan in één van 's werelds welvarendste landen.

Afbeeldingsresultaat voor slotervaart ziekenhuis failliet

Hoofdingang werd afgelopen vrijdag voorgoed hoofduitgang.
*****

Geen opmerkingen: