27 juni, 2021

IJskast gate


Laat ik ieders geheugen even opfrissen.
Blog 15 juni: 

We hadden onze Fendt een paar weken eerder opgehaald bij CC-Emmen.

Een week nadat ik deze foto had gemaakt ging de ijskast kapot.
Natuurlijk probeer je, met de dealer aan de telefoon, van alles uit. Maar helaas. 
Ook op gas deed hij het niet.

We kochten een grote koelbox. Een ruimtevreter in de auto, maar hij functioneerde goed.

In november ging de caravan terug naar Emmen.
We kregen hem terug met de mededeling dat er niets gevonden was en dat de koelkast het goed deed.

Okee.
We gingen naar Flakkee, twee maanden geleden.

Na een paar dagen was het weer mis. Gelukkig hadden we de koelbox voor de zekerheid meegenomen.

Ten einde raad ben ik naar Campolife in Heinenoord gegaan en heb de voorgeschiedenis verteld.
"Breng hem maar, dan gaan wij hem eens uitgebreid testen."

Helaas (Heinenoord is voor ons wat makkelijker bereikbaar dan Emmen), vanwege de garantie moet toch alles via CC-Emmen lopen, maar testen kon geen kwaad.
Ik ben Campolife ook heel dankbaar dat ze dat voor ons hebben gedaan.

Vorige week kwam het slechte nieuws.
"U had gelijk. Uw koelkast is echt kapot. Het is de compressor."

Wij namen contact op met de Drentse verkoper.
Die wilde het eerst niet geloven en beweerde dat er geen compressor in de koelkast zit.

Wij zitten daar als leken tussen en zijn volledig afhankelijk van hun expertise.
Een kwestie van vertrouwen.

Dus vroeg manlief CC-Emmen contact op te nemen met ons contact bij Campolife.

Dat is gebeurd.
Wel of geen compressor, wij willen na een jaar graag op vakantie met een koelkast die werkt.

Volgende week gaat onze Fendt naar Emmen en kunnen wij eindelijk iets gaan plannen.
In het buitenland.

Manlief bracht de caravan naar de importeur in Dordrecht, alwaar iemand uit Emmen hem overnam.
Dat scheelde ons een dag.
Het aggregaat, de boosdoener, was inmiddels besteld.

Afgelopen woensdag zou het kapotte onderdeel vervangen worden.
Wij hoorden niets, dus belde manlief op donderdag maar eens om te horen hoe het ervoor stond.

De sombere stem zei meer dan genoeg.
Slecht.

Het bestelde aggregaat bleek nota ben ook kapot.
Huh????

Hoe verder?
Een nieuw aggregaat bestellen zou voor ons te lang duren. We hadden de koelbox al in de achterbak staan.

CC Emmen had dit nog nooit meegemaakt.
Wij keken er niet van op. Ons overkomt dit soort uitzonderlijkheden wel vaker - en het wordt altijd een vermoeiend getouwtrek.

"Ik heb al meerdere keren met de fabrikant in de clinch gelegen. Zij snappen het ook niet. We gaan nog iets anders proberen. Ik bel u terug."

Het lukte niet.
Wij hadden aangedrongen op een nieuwe ijskast, maar die was niet voorradig - of het deurtje zat aan de verkeerde kant.

De monteur was wanhopig.
"Ik weet het echt niet meer."

Ik had mij er al bij neergelegd dat wij het toch met de koelbox zouden moeten doen, maar dan eiste ik wel dat zij de caravan in onze richting zouden rijden.
"Wij gaan niet drie uur heen en drie uur terug rijden voor de kapotte ijskast."

Aan de andere kant werd geprutteld.
"Ja, nee....dat kan natuurlijk niet."

En toen........."ik ga toch nog iets anders proberen en bel terug."


Het liep tegen vijven. Manlief had ineens een heel helder moment.
"Waarom halen ze niet alles uit die ijskast met het verkeerde deurtje?"

'Bel ze meteen schat!'

En zo is het gegaan. Ze zijn er tot 's avonds laat mee bezig geweest.

Toppie!!

Gisteren konden wij de caravan in Emmen ophalen.
Om 8 uur heen - om 15 uur thuis.
Gaar en moe stortte ik me op de was en het uitzoeken van (veel te veel) kleren.

Nu maar hopen dat de ijskast het blijft doen. Ons vertrouwen is wankel moet ik zeggen.
↓De boosdoener.


Thuis wachtte ons een verrassing (van dierbare vrienden) ter gelegenheid van ons 45-jarig huwelijk.


Vandaag zijn we met twee volgeladen auto's de caravan gaan inpakken.
Ook Jacky heeft Reisefieber.


Geen opmerkingen: