24 oktober, 2023

Actief Netflixen


↑Deze serie was de reden om Netflix weer te openen. 

Ik had wel een geheugensteuntje nodig. Het zijn met name de beelden van Parijs, dat wij zo goed kennen, waarom wij zo graag kijken naar deze (vrij korte) serie. Het heeft maar zeven afleveringen.
Het is weer spectaculair. Lupin no.4 staat vast op stapel.


↑Ik had niks met David en Victoria Beckham. Edoch, de recensies waren zo lovend en de stukjes die ik vooraf zag waren zo aantrekkelijk - dat ik door de knieën ging.
Daar heb ik geen spijt van gekregen.
Wat een geweldige documentaire vol verrassende, onthullende gebeurtenissen.
Het blijven mensen die in een andere wereld leven dan wij, maar ze hebben wel een gezicht gekregen.


↑Ook pakte ik deze Amerikaanse serie mee.
Het is over the top en even wennen. Vergelijk het niet met Britse series als Downton Abbey.

De kostuums zijn weergaloos en het welbekende dilemma dat in die tijd speelde, tussen nieuw -en oud geld, maakt het een boeiende serie.
Dit is fictie, doch gebaseerd op gebeurtenissen rond wereldberoemde (Nederlandse) namen als Vanderbilt, Astor, Stuyvesant.....
Ik heb begrepen dat serie twee in de maak is en daar kijk ik naar uit.


↑Daarna leek mij dit een spannende serie en dat is het!!
Heel actueel, moet ik zeggen. Het gaat over een Amerikaanse ambassadeur die met tegenzin in Londen wordt geplaatst. Alle elementen van diplomatie, spionage en mondiale spanningen zitten erin, evenals verrassende plotwendingen.
Ook voor deze serie geldt: kom maar op met het vervolg.


↑Als fan van Benicio Del Toro kan ik deze film warm aanbevelen. Wederom een meesterlijke rol van deze geboren Portericaan.
Het verhaal moet even op gang komen, maar finisht opzienbarend.


↑Mijn hart loopt niet over van Richard Gere, maar het verhaal trok me aan.
Hij heeft trouwens wel een paar goede titels op zijn naam staan hoor: An officer and a gentleman en Unfaithful spraken mij zeker wel aan.

En deze film Arbitrage ook. Vooral dankzij Susan Sarandon - een van mijn favoriete actrices.
Thelma and Louise, Dead man walking, Stepmom, The witches of Eastwick, Lorenzo's Oil, Little women....


↑Films over de Britse geheime dienst spreken mij altijd aan. Deze maakt deel uit van The Worricker Trilogy.
De cast is ijzersterk. Bill Nighy zit eigenlijk nooit in een slechte film. 
Het verhaal vraagt wel om 100% oplettendheid.
Ja, ik vond het een goeie.


↑Het is een geschiedenis waar ik altijd meer over wil weten.
De goede recensies waren verleidelijk. Maar het is zwaardere kost dan het vergelijkbare Band of brothers en daarom bleef ik steken in aflevering één.

It is based primarily on the memoirs of two US Marines: With the Old Breed: At Peleliu and Okinawa by Eugene Sledge and Helmet for My Pillow by Robert Leckie. It also draws on Sledge's memoir China Marine and Red Blood, Black Sand, the memoir of Chuck Tatum, a Marine who fought alongside Basilone at Iwo Jima.

Ik hoop dat ik over die drempel heen kan stappen en wel gepakt word door deze op ware gebeurtenissen gebaseerde serie.

Conclusie: als je een tijd niet geNetflixt hebt is het aanbod verrassend goed.
****

Geen opmerkingen: