13 oktober, 2023

De gouden tip van mijn kapster


Toen ik in februari onze vluchten en hotels boekte voor de VS, dacht ik er goed aan te doen meteen de auto te boeken.

Dus ging ik naar de site van het verhuurbedrijf bij welke wij vaste klant zijn.
Ik schrok van de prijs.

Derhalve ging ik shoppen.
Maar overal was het duur of zaten er haken en ogen aan voorwaarden en dergelijke.

"Boek dan maar voor een week," zei manlief. "Dan pakken we de andere twee weken wel taxi's."
 €675,- voor de kleinste auto voor één week.
Leuk is anders.

Nu is mijn kapster net als ik ook de reiseleiter in haar familie.
Zij vertelde dat ze erachter was gekomen dat de prijzen nu enorm verschilden met februari. Zij zou gaan boeken voor Portugal en had expres niet vroeg geboekt.

Die tip vergat ik niet. Maar Europa is geen VS, dus vreesde ik dat die meevaller niet voor ons op zou gaan.

Op een rustig moment ging ik het contract na en ik zag tot mijn grote vreugde dat ik kosteloos kon annuleren. Met die wetenschap kon ik op zoek gaan naar een auto.

Nou dat is dus gelukt!!

Zie hieronder: een medium voor drie weken!!


Nooit te oud om te leren, zelfs met zoveel jaren ervaring.
*****

Geen opmerkingen: