03 november, 2023

Goudkust voor projectontwikkelaars

Zelfs in de zomervakantie lukt het niet om buiten te ontbijten. Is het mooiweer, dan zijn de insekten wel de feestverstoorders. 

Hier gaat het gelukkig wel.


Manlief had vernomen dat de PGA superstore faillietwas, maar niets bleek minder waar.

Voor golfers is dit echt een eldorado.


In deze stad, waar je van Aston Martins, Ferrari's en Maserati's niet opkijkt, is in de loop der jaren veel veranderd.
Het wemelt van de bouwputten.
Nieuwe eigenaars halen met alle gemak een villa van 10 jaar oud neer en laten iets nieuws bouwen.

Het doet mij wel pijn.
↑Vooral dat the Naples Beach&Golf hotel voor ontelbaar vele miljoenen is verkocht aan een projectontwikkelaar.


Wij hebben best wel vaak op dat leuke baantje gespeeld.
↓Behalve woningen staat er toch wel een golfbaan in de planning, maar ik verwacht dat de greenfee onbetaalbaar zal zijn.


Ernaast staat de Surfside Club. Dit is nog originele bouw.
Of de eigenaars een aanbod op tafel hebben liggen weet ik niet.


Wel weet ik dat de voorste condo's vanwege de laatste hurricane in 2022 helaal weggezakt zijn.


En uit eigen ervaring weet ik dat de verzekeringspremies hier bij iedere hurricane in ras tempo omhoog gaan.


Naast the Surfside Club ligt the Bahama Club, ook laagbouw.
Het zijn dertig condo's.
Hier ligt een bod van $120.000.000 op tafel, maar de eigenaars zijn er nog niet uit.
Er zijn die er wel oor naar hebben. Anderen willen een hoger bod. En dan zijn er nog eigenaars die zelf een nieuw gebouw neer willen zetten.


Ook hier heeft hurricane Ian enorme schade aangericht.


Ik loop verder terug.
Overal zijn de condo's op de begane grond (verzakking) de dupe.


↑Coquina Sands is helemaal verdwenen. Een troosteloze kale vlakte wacht waarschijnlijk op hoogbouw.
Ik droomde altijd dat wij hier konden wonen. Zo'n prachtig complex.
Voor hoeveel miljoen zouden de eigenaars zijn gezwicht?
        $$$$$$$$$$

Geen opmerkingen: