Wat eraan vooraf ging:
In mei (bijna 9 maanden voor vertrek) verruilde ik onze KLM-miles voor twee gratis vluchten naar Atlanta.
We konden volgens KLM geen first class seats krijgen op de vlucht van Atlanta naar Fort Myers.
"Die seats worden door Delta geblokkeerd," zo werd mij gezegd.
Ik probeerde andere data, maar het bleef onmogelijk volgens KLM.
"Geen stoelen vrij."
Dus moesten we van Atlanta naar Naples (991 km) rijden en vice versa.
Vandaag heb ik Delta Airlines gebeld.
Het begon met tien minuten ergernis: wachten en luisteren naar reclame.
Toen kreeg ik een welwillende jongeman te spreken aan wie ik het probleem probeerde uit te leggen.
"A first class ticket to Atlanta would cost you $220,-"
Ik geloof niet dat hij het begreep. Daarom verbond hij mij door naar the desk in Dallas.
Gelukkig maar.
Ik kreeg S. aan de telefoon.
Ze begreep mij direct. Aan haar stem kon ik horen dat ze zeer bereidwillig was.
Voor het eerst gaf een medewerker toe dat de samenwerking tussen KLM, Delta en de andere partners verre van ideaal is. En ze kon ook zien dat wij trouwe (duur betalende) klanten van Delta zijn.
S. vond het bizar dat de KLM in mei had beweerd dat er geen seats vrij waren op domestic flights.
Ze noemde zo al vier beschikbare vluchten.
>>Ook nu weer stuitte ik op een probleem waaruit blijkt dat de samenwerking tussen KLM en Delta hapert. Delta Airlines mag geen wijzigen aanbrengen in een award-ticket van KLM.<<
Ze vroeg mij even te wachten.
"Let me talk to my supervisor. I really want to help you. We appreciate your business......."
Na twee minuten hoorde ik haar stem weer.
"Yes, we can help you."
Na de afgelopen k.. weken klonk dit als muziek in de oren.
Bij hoge uitzondering werd de KLM-boeking omgezet in een Delta-boeking.
Hoewel onze punten toereikend waren zie ik dit toch echt als een cadeautje van Delta Airlines, waar ik ze zeer erkentelijk voor ben.
Na nog geen kwartier belde S. om te zeggen dat ze onze nieuwe e-tickets gemaild had.
Ook dat was uitermate attent.
****
Geen opmerkingen:
Een reactie posten