30 mei, 2017

"Een vergissing is menselijk"


Het is tijd voor -en van asperges en ik wil soep maken.
Ik kocht altijd een pakje soep en kookte daar stukjes asperges in gaar.

Maar nu ik wil afvallen zijn kant-en-klare soepen uit den boze.
Zelf maken is ook veel lekkerder.

Aanzet gaf mijn schoondochter die ons met Pasen een heerlijke doperwtensoep voorzette.

Maar ik heb geen staafmixer.
En dus reed ik naar Blokker.

Ik pakte er meteen een mooie aanbieding uit.
€29,99 voor een Philips.

"Ja, er zit ook een garde bij," zei de verkoopster nog.
Ze wees me op een beker achter de stafmixer waar inderdaad een garde in stond.

'Goed zo. Dat is heel fijn. Neem ik.'

Ik maakte een foto van mijn aankoop (middelste staafmixer).

Bij het afrekenen ging het niet goed.

"Dat is dan €34,99."

'Nou, nee - hij is toch echt €29,99.'

"Oh, ja. Het was een aanbieding. Maar ze zijn vergeten het kaartje te veranderen. Natuurlijk krijgt U hem voor €29,99."

Nog voor ik de winkel uit was had ze de prijs van de staafmixer veranderd naar €34,99.

Bij het uitpakken thuis ontdekte ik meteen dat er geen garde bij zat.

Dus linea recta retour, waar ik gelukkig dezelfde verkoopster trof.

"Iets niet goed?"

'Er zit geen garde bij, die U mij beloofd had.'

Ze keek naar de doos, waar inderdaad geen garde op afgebeeld stond.

"Nee, niet bij dit model."

We liepen weer samen naar de showmodellen.

'Mevrouw, U heeft mij heel toch heel duidelijk gezegd dat er een garde bij zat?'

"Ja, inderdaad. Maar een vergissing is toch menselijk."

Ik dacht meteen aan de "vergissing" bij het afrekenen, maar hield daar toch mijn mond over.

'Toch staat er een garde hier bij de staafmixer die ik heb gekocht en die U mij heeft aangewezen. Ik heb er ook een foto van gemaakt.'

"Ja, U heeft helemaal gelijk. Ik denk dat klanten hem verkeerd hebben teruggezet. Die garde hoort bij die rechter staafmixer.
Nogmaals, mensen maken fouten. Ook ik."

'U kent de producten toch, die u verkoopt? We hebben hier vanmiddag lang en uitgebreid bij stilgestaan.'

"Tja.......maar een vergissing is menselijk."

Weer dacht ik aan het verkeerde prijskaartje.
Daar kwam nu ook nog eens een verkeerd geplaatst artikel bij en een verkoopster die mij verkeerd had geïnformeerd.

Ze bleef beleefd en telde waarschijnlijk ook de aaneenschakeling van slordige fouten.

Maar ook ik hield vol dat ik toch die garde erbij wilde hebben.

"Ik ga het aan mijn baas voorleggen, maar ik geef u weinig kans."

Ze ging naar het magazijn en ik bleef wachten bij de staafmixers.

Het pakte verrassend goed uit.

Ze kwam met een grote doos van Princess terug.
Weliswaar een model dat ik niet in de winkel had zien staan, maar dat deerde mij niet.

Deze staafmixer (die normaal €59,99 kostte) heeft meer power en meer onderdelen.


En wij aten heerlijke aspergesoep.

Met dank aan deze klantvriendelijke Blokker, die hopelijk van deze "menselijke fouten" zal leren.

Geen opmerkingen: