11 mei, 2021

De dag van de correcties


Even kijken hoe het met de verbouwing gaat.
Vrijdag troffen wij een mopperende elektricien aan. Van de vier opdrachten waren er vier opdrachten te lastig.
Hij overrompelde ons.

We lieten ons ompraten en gingen voor de (voor hem) makkelijke opties, geheel tegen de officiële afspraken met onze aannemer en ook zijn baas in - met wie wij twee maanden geleden alles goed hadden doorgesproken.

Eenmaal terug in de caravan begon het te knagen.
Om een lang verhaal kort te maken, we zijn meteen in de pen geklommen. Ook onze aannemer was hierdoor onplezierig verward.

Alles is teruggedraaid naar het oorspronkelijke plan.

Een monteur krijgt opdrachten en als hij problemen ziet moet hij dat terugkoppelen naar zijn baas - niet naar de klant/opdrachtgever.


De timmerman was met het plafond in de keuken bezig.


Vandaag weer naar Coolblue.
Er stond een rij van 15 klanten. Ik sloot aan en wachtte een half uur.

Even terug naar de blog van vrijdag:

Ik kan niet anoniem gebeld worden. Mijn telefoon valt nog net in de garantie.
Eerder had het Ikazia mij proberen te bereiken. Dat lukte niet.

Afgelopen maandag ondervond de internist van het EMC hetzelfde.
Maar ik kreeg ook geen gemiste oproep melding en zat de hele dag in spanning op zijn telefoontje te wachten.
Hij stuurde gelukkig een e-mail en ik smeekte hem, in drie achtereenvolgende mailtjes, het telefoonnummer van manlief te bellen. Dat deed hij om half zeven.

Bij Coolblue kwamen ze er niet uit.
U moet bij uw provider zijn.
Terwijl we naar de visboer reden belde ik mijn provider.
Met gillende muziek werd ik in de wacht gezet.

Ik moest mijn simcard in andermans telefoon uitproberen om te zien of het inderdaad aan de provider lag of aan de telefoon.
Enfin, ik heb gezegd dat zulks onmogelijk was. Zij beloofde haar best te doen bij KPN om dit uit te zoeken, maar gaf mij weinig kans.

Van mijn provider hoorde ik niets meer en dat wisselen van simcard wilde ik door Coolblue laten doen.

Gelukkig had ik vandaag een wat slimmere medewerker.
Hij keek mij verbaasd aan toen ik vertelde wat er vrijdag was gebeurd. "Zoiets heb ik nog nooit gehoord," zei hij.
"Ik denk dat we iets aan de instellingen moeten veranderen." 

"Maar daar heeft uw collega vrijdag ook naar gekeken."

"Mag ik uw toestel even meenemen naar achter, we krijgen per dag honderden telefoons onder ogen dus ik moet even naar de instelling kijken."

Binnen 5 minuten was hij terug.
Gefikst.

Geen kapotte telefoon. Geen fout van mijn provider.

"Dit had vrijdag opgelost kunnen worden," zei de Coolbluer.

Ja, vrijdag was geen beste dag.
***

Geen opmerkingen: