06 september, 2022

Hart luchten


Dit wordt geen opgewekt blog, maar misschien lacht u zich de bulten. 
Ga er goed voor zitten en lees aandachtig.

1. Dit weekend probeerde ik Canal Digitaal te activeren, maar dat lukte niet. 
2.Ook de ABNAMRO app vertoonde kuren. Die vroeg telkens om een update, maar iedere poging daartoe mislukte.

3. Zondagavond bakte ik een biefstuk op de hoogste stand, zoals de slager had gezegd. Ik hoorde een knal en alle lichten begonnen alarmerend te flikkeren.

Snel naar de meterkast. Inderdaad, er was een stop doorgeslagen. Manlief probeerde hem terug te zetten, maar hij knalde er meteen weer uit. 
Kapotte (anderhalf jaar oude) inductieplaat. De twee linker pitten zijn niet te gebruiken.

>>Nu ben ik gewend om met weinig pitten te werken (we hebben na de vakantie de gasfles vol ingeleverd, omdat ik alles op een elektrisch plaatje kook, met of zonder elektrische hapjespan en/of oven).<<

Maar ik heb natuurlijk wel meteen contact gezocht met Anovi, de keukenleverancier. Die hadden gisteren een personeelsuitje. Vandaag is er contact geweest. We wachten nu op een mail/telefoontje van Etna.

Terug naar 1, Canal Digitaal die ik maandag meteen belde. Ja, hij zag ook dat een maand televisie aanvragen niet lukte. Er werd melding van gemaakt en 's avonds kon ik het nogmaals proberen.

Niente, noppes. Ook vandaag niet. Dus vandaag weer bellen.
Zelden heb ik in een gesprek zoveel tegenstrijdige antwoorden gekregen. De technische dienst was overbelast. Nu blijf ik het via Twitter en Facebook proberen.

Maandag belde ik ook met 2, AAB. Aardige behulpzame mevrouw. We kwamen er niet uit, dus raadde zij aan de app te verwijderen en opnieuw te downloaden.

Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet.

Dus probeerde ik hetzelfde telefoonnummer. Maar nu weer:

Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet. Dat lukte niet.

"Storing. Storing. Storing. Storing. Storing. Storing. Storing. Storing. Storing. Storing. Storing. Storing. Storing. Storing. Storing. Storing. Storing. Storing. Storing. Storing. Storing. Storing. Storing. Storing. Storing."

Vanmorgen heb ik een ander nummer gebeld. Van de storing wist mevrouw niets.

"Ik denk dat u Samsung moet bellen, mevrouw." Ik had, met hulp van de AAB mevrouw, geprobeerd een andere app te uploaden. Tevergeefs. Dat was voor haar reden om mij naar Samsung te verwijzen.

Ik moet zeggen dat de klantenservice van Samsung je geen minuut laat wachten. Vanwege de lange vakanties was mijn telefoon al sinds mei niet ge-update, zo bleek. Dat heb ik eerst gedaan.

Maar helaas lukte het nog steeds niet en belde ik Samsung weer. 

Nu met succes. Wat een geduld en wat een prettige hulp. Deze man ging stap voor stap alles met mij door. Ik kan nu al niet meer navertellen wat ik allemaal heb moeten doen, maar de app staat erop.

Oh, ja - gisteren was het even paniek. 

3. Manlief kreeg het slaapkamerraam niet meer dicht en ook de balkondeur was niet meer op slot te draaien. Mij lukte het na een paar pogingen wel.

>>Nu hadden we in de meivakantie (Normandië) een alarmerend telefoontje van onze huismeester gekregen. Ze kon het huis niet in. De pinsleutel in het onderste slot was afgebroken.

Via Breur kregen we contact met Van Delft, slotenmaker. Die was er binnen het uur en heeft het pinslot onzichtbaar verwijderd. De huismeester kon in huis en wij konden opgelucht verder vakantie vieren.<<

Gisteren belde ik meteen weer met Van Delft. Nu was het geen spoedje, maar na een half uur stond er toch een slotenmaker voor de deur. Hij stelde de verzakte balkondeur, wat nogal een klus was. Ook keek hij naar het slaapkamerraam.

"O, ja - nu u er toch bent, kijk even naar de voordeur. Mijn pinsleutel voor het bovenste slot gaat wat stroef en ik ben bang dat die straks ook afbreekt."

Hij controleerde de sloten en zag dat het onderste pinslot ontbrak. "Dat heeft hij netjes gedaan, maar waarom is er niet meteen een nieuw slot ingezet."

Long story short. De jongeman mocht van zijn baas twee nieuwe pinsloten in de voordeur zetten. Wij dachten dat ons een gepeperde rekening voorgeschoteld zou worden, maar niets was minder waar.

Dus dat was het lichtpuntje van gisteren.

4. Albert Heijn kwam gisteren boodschappen brengen. De man zei kortaf dat ik maar Engels moest praten. Hij kon geen Nederlands. Ik pin altijd. Het lukte niet. En nog eens niet. Dus pinpas van manlief. Deed het ook niet.

Ik heb hem de boodschappen mee retour gegeven. 

5. Vandaag ben ik zelf gewoon onhandig bezig geweest. En waarom??

Om een paar dubbeltjes. Met de billen bloot - hier komt een van de meest idiote verhalen die ik ooit heb geschreven.

De auto stond in de parkeergarage van de Lusthofstraat. Het eerste half uur is gratis en dat kon ik met gemak halen.

Eerst voor een wekker naar Hema. Bij Wibra kocht ik o.a. vaatdoekjes: €2,79.

Bij AH bracht ik lege flessen weg die ik vergeten was in te leveren bij de andere AH, waar ik veel boodschappen had gedaan (zie de mislukte bezorging van gisteren) en waar ik me geërgerd had aan de vele lege vakken.

Ook bij deze AH greep ik in lege vakken.

Toen naar Aldi, maar daar stond zo'n lange rij bij de kassa. Ik wurmde mij langs de rij wachtenden en moest wel even mijn tas opendoen.

De vaatdoekjes van Wibra waren best wel duur €2,79. Ik liep nogmaals bij AH naar binnen waar ze €2,49 kostten. Toen ben ik teruggegaan naar Wibra om ze terug te brengen.

Maar ik kreeg €1,99 terug. 😡 Niet goed op het bonnetje gekeken.

Dus hield ik ze en ben die van AH terug gaan brengen. Ja mensen - het is van de zotte.

Goed, snel naar de auto.

Bij de hefboom duwde ik de parkeerkaart in het apparaat. Ik was om 14.02 uur binnengekomen.

Ik kreeg foutmelding na foutmelding. Achter mij stond een auto. De man schoot mij te hulp. U heeft hem er verkeerd ingestoken.

Dit is niet gelogen, lezers. 

En toen was het...........................14.33 uur. Echt waar. En moest ik vijftig cent pinnen.

Ik kruip nu onder de tafel. 

*******

Geen opmerkingen: