16 september, 2022

Knokke


Feitelijk is dit Zoute.
Het weer is bar en boos. Forse regenbuien met fikse windstoten.
Luifel -en schotel zijn ingeklapt.

Maar er moet iedere dag gelopen worden.
Dus naar België (ook om te tanken).

Wat we aantroffen: uitgestorven straten.....


.............en een uitgestorven strand.
Heerlijk om hier (droog) uit te waaien.


Bij Knokke denk ik aan de uitjes met mijn schoonouders.
Het veer Vlissingen - Breskens en vervolgens wandelen over de boulevard van Knokke.

Een Knokke dat wij in de loop der jaren - niet ten goede -  hebben zien veranderen.
En ik schrok toen ik het vandaag zag.

Een en al bouwput.
Wat in de jaren zeventig was gebouwd blijkt nu alweer aan vervanging toe.


De decadente winkels zijn er nog. 
Dames in Porsches en Range Rovers, met hun naam, gaan van modehuis naar modehuis.
Uit verveling.


Wat voel ik mij dan gelukkig op onze camping, met dit uitzicht.
Schijnt veel goud waard te zijn.
****

Geen opmerkingen: