28 september, 2022

Ik ben de "priktel" kwijt


Maandagochtend hebben we vanwege het barre weer de caravan voor een paar dagen achtergelaten.
Wanneer je het gevoel hebt dat het binnen koud en vochtig aanvoelt, dan is de limiet bereikt.

Trouwens - we hadden ook niet echt warme kleren bij ons.

Dus......naar Rotterdam en aldaar de zomergarderobe verruild voor de winterkledij.

Gistermiddag hadden wij een oergezellige middag met Tutti. We hadden elkaar lang niet gezien.
Hij is zo gegroeid: zowel fysiek als intellectueel.

"Oma, weet je....." klinkt het nu om de haverklap. En dan volgt er een ellenlang verhaal.
Hij is helemaal weg van sprookjes. Ook al vind ik ze, als grootmama, nogal gruwelijk - toch moet ik eraan geloven..

Zoals Roodkapje.
Ik probeer in de auto, om de rit naar huis te overbruggen, het verhaal goed in mijn geheugen op te roepen, maar doe dat blijkbaar niet goed.

"Nee oma. De jager doet stenen in de buik van de wolf........... En de wolf verdrinkt dan in het water."

Hij vertelt het gedetailleerd.

Enge verhalen wil ik vermijden, maar blijkbaar vertelt zijn juf deze sprookjes in de kleuterklas. Dus dat laagje eelt op zijn bijna vijfjarige ziel zit er al.
****
Ondertussen houdt manlief de site van het RIVM nauwlettend in de gaten.
Wij verwachtten een brief van het EMC vanwege zijn CLL. Zo werd ons dat ook voorgehouden door de GG&GD.

Maar na contact met oncoloog en hematoloog bleek dat zij van niets wisten. Het wordt allemaal ook weer verdomd (excusez le mot) ingewikkeld en omslachtig omschreven op de sites van het RIVM en de GG&GD.

Dus besloot manlief te wachten op zijn geboortejaar.
Gisteren vroeg ik nog of we in Rotterdam zouden blijven totdat hij een oproep kreeg. 
Daar kwam geen duidelijk antwoord op. 

En zie: vandaag om 11 uur - manlief kijkt op RIVM.
Hij ziet dat zijn geboortejaar aan de beurt is en belt meteen de GG&GD Rotterdam.

De bekende vragen worden gesteld. Neen, wij hebben geen Covid gehad en hadden dat, mocht dat wel het geval zijn geweest, zeker gemeld bij de GG&GD. Dat blijkt toch niet iedereen te doen.

Ik mag als partner ook. We kunnen om 14 uur al terecht in Feyenoord.
De opkomst is groot, maar het verloopt gelukkig gestaag.
De hal is giga - het aantal prikkers is minimaal.

Bij het inchecken wordt de vaccinatie meteen in het gele boekje bijgeschreven, wat veel efficiënter werkt en minder mankracht vereist.

In vier vierkanten staan vier stoelen. De prikkers gaan op hun rolbare stoelen van stoel naar stoel.

Om 13 uur zitten zijn wij voorzien van de Moderna vaccinatie. Ik bedank de medewerkers.
Nu maar hopen dat ik dit keer geen beroerde reactie krijg.

Rotterdam: niet lullen maar prikken.
******

Geen opmerkingen: