04 juli, 2023

Afspraken


Wij houden er een ouderwetse agenda op na die altijd open op tafel ligt.
Daar schrijven we beiden, ook onafhankelijk van elkaar, afspraken in of dingen die we niet mogen vergeten. 

Ik zou vandaag gebeld worden door een specialist. 
Aangezien we ook ons kleinkind van school zouden halen en ik telefonisch bereikbaar wilde zijn, stuurde ik de poli gisteren een e-mail.
Of ze enig idee hadden hoe laat hij zou bellen.

Vanmorgen kreeg ik antwoord: "Er staat helemaal geen belafspraak voor vandaag gepland."

Met een enorme baalbui belde ik de poli, maar ik was niet de enige. Wel handig dat je dan de mogelijkheid hebt je terug te laten bellen.
En dat gebeurde tien minuten later, terwijl ik nog onder de douche stond.

De telefoon had ik op de wastafel gelegd. Zo kon ik, terwijl ik mij afdroogde, het gesprek voeren.
Er stond inderdaad geen afspraak gepland. Ik had de afspraak van 17 juli geannuleerd volgens de medewerker.
"Dat klopt, maar toen hebben we een ander datum afgesproken. Met het bloedprikken is het toch wel goed gegaan?

"Jazeker, de uitslagen zijn binnen. Maar hij heeft nooit op dinsdag spreekuur."

Bizar! Hoe komt er dan 4 juli in mijn agenda?

Enfin - gelukkig is hij niet op vakantie en belt hij maandag.

Wat een geluk dat ik die e-mail gisteren had verstuurd, anders had ik vandaag de hele dag op dat telefoontje zitten wachten............wat nooit zou komen.

*****
Vanmiddag boekte ik online een hotel.

Het ging allemaal goed. Datum + hond + persoonlijke gegevens ingevoerd = klaar is Kees.
Maar toen zag ik dat we tussen 15 en 18 uur moesten inchecken. 
(Dat redden we vanwege de verkeerssituatie niet. Het wordt later, vanwege die verdomde Haringvlietbrug)

Ik kon wel een later tijdstip invoeren, maar dan moest ik eerst betalen.
Dus checkte ik mijn e-mail om de reservering (niet te annuleren!!!) in te zien.

Tot mijn grote schrik zag ik dat ik van 4 op 5 juli had geboekt. 
Ook bizar. En hoe bizar als ik die aankomsttijd niet had willen veranderen.

Meteen belde ik het hotel. De boeking werd herroepen en zij maakte een nieuwe voor me.

Maar toen ik de prijs zag, schrok ik en moest ik weer bellen.
Eerst gaf ze als reden op dat het een duurdere datum betrof, maar daar trapte ik niet in. Ik was ervan overtuigd dat ik een ander tarief had gezien.

"O, ja - maar dat is het non-refundable tarief," zei ze.

"Ja mevrouw - dat klopt. Maar zo begon deze sores. Ik moet meteen afrekenen om zelf mijn aankomsttijd te bepalen."

Eind van het liedje: alles werd geannuleerd en ik boekte opnieuw online:
juiste datum + hond + gegevens + betaling + gewenste aankomsttijd = klaar is Kees.
*****

Geen opmerkingen: